Plaza tol Batu Tiga, Sungai Rasau dijangka akan siap dirobohkan menjelang hujung Mac ini – PLUS

Plaza tol Batu Tiga, Sungai Rasau dijangka akan siap dirobohkan menjelang hujung Mac ini – PLUS

PLUS Malaysia Berhad (PLUS) menjangkakan semua kerja-kerja perobohan struktur bangunan Plaza Tol Batu Tiga dan Sungai Rasau akan selesai pada Mac ini.

Menerusi kenyataan yang dikeluarkan, Pengarah Urusan PLUS Malaysia Berhad (PLUS), Datuk Azman Ismail berkata, “Proses melantik kontraktor-kontraktor yang berkelayakan telah bermula sejak Disember lalu dan pada ketika ini, PLUS sedang memuktamadkan pemilihan kontraktor untuk melaksanakan kerja-kerja perobohan tersebut.”

“Setelah dilantik, kontraktor tersebut akan memulakan kerja-kerja merobohkan struktur fizikal Plaza Tol Batu Tiga dan Sungai Rasau selepas perayaan Tahun Baharu Cina. Berdasarkan jadual, semua kerja-kerja perobohan dijangka akan selesai pada penghujung Mac akan datang.”

Ini berikutan semua kerja-kerja tersebut perlu dilakukan secara berperingkat memandangkan ia dilaksanakan di dalam persekitaran lalulintas yang sentiasa bergerak. Justeru, PLUS tidak berkompromi terhadap aspek keselamatan ketika kerja-kerja tersebut dijalankan.

Jelas Azman, kerja-kerja awalan seperti pemindahan peralatan tol, papan tanda serta aset-aset lain akan dilaksanakan terlebih dahulu sebelum kerja-kerja perobohan struktur fizikal bermula.

Sehubungan dengan itu, PLUS menasihatkan orang ramai supaya lebih berhati-hati ketika melalui kedua-dua plaza tol berkenaan pada ketika ini dan mengurangkan kelajuan kenderaan ketika menghampiri bangunan plaza.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required