Proton catat 2.1% peningkatan pasaran pada Jan 2018

Proton catat 2.1% peningkatan pasaran pada Jan 2018

Nampaknya sinar buat Proton menampakkan keberhasilan apabila jenama ini berjaya melonjakkan lagi jumlah jualannya pada Januari 2018 iaitu sebanyak 4,783 unit dengan jumlah unjuran pegangan pasaran 10.9%, peningkatan daripada 8.8% pegangan pasaran pada bulan sebelumnya, walaupun mencatatkan jualan lebih rendah daripada 4,802 unit pada Disember 2017.

Proton Saga masih kekal sebagai model yang paling popular, diikuti oleh Persona dan Exora iaitu jumlah keseluruhannya merangkumi 80% daripada jumlah jualan kereta Proton untuk Januari tahun ini.

“Sebagai kereta dengan harga yang paling berpatutan dan memberikan nilai hebat bagi segmennya, Saga tetap menjadi pilihan paling popular di kalangan pelanggan Proton, melibatkan sebanyak 41% daripada keseluruhan jualan kereta Proton,” kata Abdul Rashid Musa, Naib Presiden, Jualan dan Pemasaran, Proton.

Sempena sambutan Tahun Baharu Cina ini, Proton turut menawarkan ganjaran kepada para pelanggannya dengan diskaun-diskaun (tertakluk pada terma & syarat) hebat untuk semua model Proton, sehingga RM500 untuk Exora, sehingga RM1,000 untuk Saga, sehingga RM1,000 untuk Persona, sehingga RM5,000 untuk Iriz, dan sehingga RM13,888 untuk Perdana.

Dalam masa yang sama, para pelanggan juga boleh mengunjungi mana-mana pusat servis Proton yang diiktiraf untuk pemeriksaan keselamatan 20 mata percuma sebelum memulakan perjalanan jauh.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required