Proton Exora 2017 kini di pasaran – hanya Turbo CVT, beg udara sisi ditiadakan, RM67,800 hingga RM75,800

Proton Exora 2017 kini di pasaran – hanya Turbo CVT, beg udara sisi ditiadakan, RM67,800 hingga RM75,800

Spesifikasi dan harga bagi Proton Exora 2017 telah pun didedahkan di laman web Proton Edar. Menurut sumber Proton yang mengesahkan, MPV tujuh-tempat duduk yang dipertingkatkan ini telah pun mula berada di pasaran.

Hanya dua varian ditawarkan setakat ini, kedua-duanya dijanakan oleh enjin 1.6 liter CamPro Turbo dengan kuasa 138 hp dan 205 Nm, dipadankan bersama CVT. Harganya bermula RM67,800 untuk model Executive, meningkat sehingga RM75,800 untuk Executive Plus. Manakala varian tertinggi Premium dan Super Premium telah digugurkan dari barisan, sama seperti model asas Standard.

Perubahan kosmetik dilihat agak ketara bagi model berusia lapan tahun ini, di mana kesemua modelnya kini menerima padanan aloi 16-inci secara standard, dengan varian Executive tampil dengan rim berwarna perak 10-jejari seperti mana varian premium dan Super Premium yang terdahulu. Manakala Executive Plus pula dipadankan dengan rim dua-tona seperti Inspira. Pilihan warna baharu Red Ruby seperti Perdana juga telah ditambah.

Proton Exora 2017 kini di pasaran – hanya Turbo CVT, beg udara sisi ditiadakan, RM67,800 hingga RM75,800

Lain-lain penambaikan termasulkan logo Proton yang baharu, lampu utama yang sedikit gelap, gril hadapan hitam berkilat dan jaluran pada pintu belakang bagi model Executive. Manakala bagi Executive Plus pula tampil dengan perumah cermin sisi, bumbung, spoiler belakang dan pintu belakang dengan kekemasan hitam berkilat, lampu nyalaan siang LED, kit badan kelabu gelap, jaluran pada pintu, hiasan hitam pada tiang dan lampu kabus belakang.

Di bahagian dalamnya, kelihatan kekemasan plastik dengan paten baharu pada konsol tengah dan sekeliling tuil gear, bersama jaluran tengah yang baharu pada upholstery kulit, kedua-duanya eksklusif untuk Executive Plus. Kit standard termasuk tempat duduk fabrik, pemain CD/radio dengan sambungan Bluetooth, empat-pembesar suara, kamera undur, corong udara untuk tempat duduk barisan-kedua dan ketiga serta port USB baharu.

Proton Exora 2017 kini di pasaran – hanya Turbo CVT, beg udara sisi ditiadakan, RM67,800 hingga RM75,800

Walau bagaimana pun, varian Executive Plus menerima elemen tambahan termasuk cermin sisi larasan berkuasa, tempat duduk balutan kulit, roda stereng pelbagai fungsi balutan kulit, perehat tangan hadapan, kawalan kelajuan, pemainn DVD di belakang dengan skrin paparan sembilan-indi dan lapisan pelindung cermin.

Bagi aspek keselamatan, kesemua model menerima dua beg udara dan ABS dengan EBD, bagi model Executive Plus menerima kawalan kestabilan. Walau bagaimana pun, beg udara sisi yang sebelum ini ditawarkan pada model Premium dan Super Premium, kini telah ditiadakan untuk barisan Exora baharu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • firdaus ayob on Aug 30, 2017 at 5:44 pm

    Servis selepas jualan amatlah mengecewakan. Rating untuk servis nak bagi 0.5 dari 10 markah pun susah. Masalah kerosakan dari proton tapi yang pening pengguna. Ambil sambil lewa aduan dari costumer.

    Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 8
  • Saiful Azri on Jun 20, 2018 at 11:04 am

    apakah gungsi gear L pada proton exora executive plus

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  • Saiful Azri on Jun 21, 2018 at 4:49 pm

    apakah fungsi L pada gear proton exora executive

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required