Lamborghini Huracan Performante Spyder didedahkan

Lamborghini Huracan Performante Spyder didedahkan

Setahun yang lalu, Lamborghini telah memperkenalkan Huracán Performante, versi hardcoredengan enjin V10 yang lebih berkuasa. Tahun ini, syarikat tersebut telah memperkenalkan pula versi convertible yang digelar Huracán Performante Spyder.

Versi yang didatangkan dengan hardtop ini dijanakan oleh enjin 5.2 liter naturally-aspirated V10 yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 630 hp (640 PS) pada 8,000 rpm dan tork 600 Nm pada 6,500 rpm.

Ia turut didatangkan dengan transmisi dwi-klac tujuh-kelajuan dan sistem pacuan semua-roda, membolehkan jentera ini mencapai kelajuan maksimum sehingga 325 km/j. Walau bagaimana pun, pacuan dari 0-100 km/j sekitar 3.1 saat berbanding versi coupe dengan 2.9 saat, didorong oleh penambahan beratnya iaitu sekitar 1,507 kg (coupe dengan 1,382 kg). Berbanding Huracan Spyder, versi prestasi tinggi ini adalah 35 kg lebih ringan.

Bumbung yang boleh dilipat dan dibuka dalam hanya 17 saat dalam kelajuan pemanduan mencecah 50 km/j. Selain itu, ia juga didatangkan dengan tingkap belakang berkuasa yang mampu bertindak sebagai windshield apabila ditutup, bersama dengan dua fins boleh alih yang akan mengeluarkan sarung bumbung apabila bumbung diturunkan.

Perubahannya melibatkan beberapa semakan rekaan, terutamanya perlindungan enjin baharu yang tidak memberikan gambaran jelas tentang V10. Dengan hanya bahagian atas yang lembut, kini terdapat perlindungan peralihan tambahan yang sedia ada untuk memastikan penumpang selamat.

Lamborghini berkata pakej aerodinamik yang menarik yang dikenali sebagai Aerodinamica Lamborghini Attiva (ALA) tidak kompromi dengan motor udara-terbuka. Jadi anda masih mendapat manfaat bagi muatan pembolehubah aero, pemvektoran aero ketika kelajuan tinggi di selekoh dan juga sistem Lamborghini’s Piattaforma Inerziale (LPI).

Kalau berminat, sediakan bajet sebanyak 219,585 euros (RM1,064,238) kerana itulah harganya untuk pasaran Eropah, manakala ia berharga 195,078 British pounds (RM1,057,988) di United Kingdom dan USD308,859 (RM1,205,476) di Amerika Syarikat. Penghantarannya akan bermula pada musim panas tahun ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required