Range Rover SV Coupe diperkenal – 565 PS, 999 unit

Range Rover SV Coupe diperkenal – 565 PS, 999 unit

Geneva Motor Show yang memulakan kemeriahannya pada minggu ini, turut memberi laluan bagi Range Rover SV Coupe untuk diperkenalkan secara rasmi, dengan versi dua-pintu yang asalnya Range Rover generasi pertama. Hanya 999 unit sahaja yang bakal diproduksi secara global.

Jelas kelihatan pengurangan ke dua pintu dan garisan bumbung yang lebih landai. Penutup pintu berkuasa dengan tingkap tanpa bingkai membolehkan cahaya semulajadi memasuki kabin, bersama bumbung panora. Selain itu, tiga hamparan reka bentuk bagi Range Rover standard pada hujung pintu telah digantikan dengan kekemasan jejearing pada pinggir belakang panel hadapan. SV Coupe adalah Rover Range pertama yang mempunyai pilihan roda 23-inci.

Di dalamnya, SV Coupe ini dipadankan dengan upholsteri kulit ‘quilted’ dengan warna kontras pada hadapan dan belakang, dengan tambahan warna kulit membentangi segenap ruang kabin. Ia juga hadir dengan tiga pilihan kekemasan kayuan, termasuk Nautica, pertama bagi Range Rover, digabungkan dengan walnut dan sycamore.

Range Rover SV Coupe diperkenal – 565 PS, 999 unit

Tempat duduk hadapan turut menawarkan fungsi haba dan penyejukan serta 20-hala pelarasan elektrik, sementara 10-hala untuk tempat duduk belakang, juga larasan elektrik. Setiap Range Rover SV Coupe juga akan melibatkan pemasangan-tangan untuk memenuhi kehendak pelanggan menerusi jabatan Special Vehicle Operation, yang ditawarkan dengan lebih 100 pilihan warna cat.

Selain itu, ia turut menampilkan infotaimen InControl Touch Duo Pro bagi paparan 10-inci, panel kawalan 10-inci dan paparan interaktif pemandu 12-inci, sementara HUD warna-sepenuhnya 10-inci yang mempamerkan informasi navigasi, informasi tayar dan cerun, kawalan kelajuan, RPM enjin dan gear. Audio pula disokong oleh sistem bunyi Meridian 3D Signature 23-pembesar suara 1,700-watt dengan subwoofer dwi-saluran.

Model ini dikatakan sebagai versi paling berkuasa yang pernah dihasilkan oleh jenama ini dengan padanan enjin petrol supercharged V8 yang mampu menghasilkan 565 PS dan tork 700 Nm, berbanding 565 PS dan 680 Nm pada SVAutobiography Dynamic.

Range Rover SV Coupe diperkenal – 565 PS, 999 unit

Kuasa disalurkan ke semua roda menerusi transmisi automatik lapan-kelajuan, membolehkan SV Coupe ini dipaca dari 0-100 km/j dalam 5.3 saat, dan kelajuan maksimum sehingga 266 km/j. Ketinggian SUV ini juga direndahkan sebanyak 8 mm berbanding Range Rover standard.

Sebagai keluarga Range Roverm SV Coupe ini dijangka menampilkan keupayaan pengendalian off-road, termasuk menampilkan elemen Terrain Response 2 dengan tujuh program pemukaan, transfer box dua-kelajuan bagi pacuan empat-roda dengan penguncian tayar belakang, suspensi udara yang menawarkan lima larasan ketinggian, sementara redahan kedalaman mencecah 900 mm, dengan kapasiti menunda sehingga 3.5 tan.

SV Coupe bakal berharga £240,000 ke atas menurut Land Rover apabila ia dijual mulai suku keempat tahun ini, dan nampak gayanya bersaing dengan Lamborghini Urus, Bentley Bentayga dan akan datang Rolls-Royce Cullinan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required