Yamaha XMax 250 – harga untuk Malaysia RM22.5k

Yamaha XMax 250 – harga untuk Malaysia RM22.5k

Selepas dipertontonkan buat pertama kalinya di Malaysia semasa pelancaran model MT-09 yang diperbaharui awal tahun lalu, Hong Leong Yamaha Motor Sdn Bhd kini telah mengumumkan harga untuk skuter XMax 250 untuk pasaran Malaysia, iaitu RM22,498.50 termasuk GST.

XMax 250 dikuasakan oleh enjin satu silinder empat strok SOHC suntikan bahan api dengan teknologi Blue Core, dan kuasa sebanyak 22.5 hp pada 7,000 rpm dan 24.3 Nm tork pada 5,500 rpm mampu disampaikan ke tayar belakang melalui kotak gear automatik.

Sebagai sebuah skuter, XMax 250 menawarkan pelbagai kemudahan dengan antaranya ruang simpanan bawah tempat duduk yang boleh menempatkan dua helmet fullface, penghadang angin hadapan tinggi boleh laras, dua ruang simpanan kecil di bawah bahagian pemegang (satu daripadanya mempunyai pengecas 12V) dan sistem tanpa kunci berserta penggera.

Sistem keselamatan skuter ini juga boleh dianggap lengkap dengan brek cakera hadapan dan belakangnya mempunyai sistem ABS, dan sistem kawalan cengkaman (TC) yang boleh ditutup. Lampu LED di depan dan belakang memberikan penyalaan yang lebih terang dan rim 15 incinya dibalut dengan tayar tanpa tiub (tubeless).

Untuk pasaran Malaysia, XMax 250 ditawarkan dalam dua warna istimewa iaitu Metallic White dan Rusty Bronze. Harga untuk kedua-dua warna ini masih sama, dan XMax 250 dijangka boleh berada di semua pusat pameran motosikal berkuasa tinggi Yamaha menjelang akhir bulan ini.

GALERI: Yamaha XMax 250 yang dipertonton di Malaysia


Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required