GST-Sifar: Jaguar Land Rover M’sia keluarkan harga baharu untuk modelnya, turun sehingga RM49,528

GST-Sifar: Jaguar Land Rover M’sia keluarkan harga baharu untuk modelnya, turun sehingga RM49,528

Jaguar Land Rover Malaysia (JLRM) telah mengumumkan harga baharu bagi barisan modelnya di negara ini iaitu tanpa cukai barang dan perkhidmatan (GST), seperti mana langkah yang diambil oleh kebanyakan syarikat lain selepas kerajaan memansuhkan kadar GST mula 1 Jun ini. Walau bagaimana pun, ini adalah harga yang tidak termasuk cukai jalan, pendaftaran dan insurans.

Bagi barisan Jaguar, perbezaan harga diturunkan sehingga RM39,509.43 bagi XJ L 2.0 Ti, sementara sedan seperti XE dan XF juga mengalami penurunan harga. Bagi SUV F-Pace, varian spesifikasi tertinggi mengalami pengurangan harga sebanyak RM28,233.96 berbanding sebelum ini. Walau bagaimana pun, Jaguar janaan V6 dan V8 tidak termasuk dalam senarai ini, dan kemungkinan besar sudah terkeluar dari barisan jualannya di Malaysia.

Jaguar (kiri), Land Rover (kanan); klik untuk besarkan

Manakala bagi Land Rover pula, ia melibatkan pengurangan harga yang paling tinggi, iaitu untuk Range Rover Sport yang mencecah kurang RM49,528.30 berbanding sebelum ini. Manakala jualan bagi Discovery Sport pula adalah RM396,226.42 mulai 1 Jun ini, iaitu melibatkan pengurangan sebanyak RM23,773.58. Bagi model Velar yang baru dilancarkan pula, melibatkan pengurangan sebanyak RM33, 238.30 bagi kedua-dua varian janaan P250 yang ditawarkan – Velar dan Velar R-Dynamic.

Senarai harga dalam jadual di atas adalah tidak termasuk dengan promosi yang sedang dijalankan oleh JLRM iaitu dari 11 April hingga 30 Jun 2018. Bergantung pada model terpilih, pelanggan berpeluang menerima rebat tunai sehingga RM100,000 dan/atau baucer aksesori bernilai sehingga RM6,000.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Learn more:

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required