Kemunculan kali pertama Audi Q8 akan terjadi tidak lama lagi di China, tapi sekarang, gambarnya telah tersebar di internet, dimuat naik oleh Observador. Rekaan model produksi ini dilihat masih dekat dengan model Q8 Concept dan Q8 Sport yang pernah dipertontonkan sebelum ini, tetapi ada mempunyai sedikit perubahan.

Bahagian luar kenderaan ini memang nampak garang dan sporty, tetapi pada bahagian dalam, ia lebih kepada kemewahan, dengan pengaruh ciri dari model A6 dan A8. Antara contohnya, corong pendingin hawa diletakkan supaya nampak bersepadu dengan kemasan hitam/perak yang berada sepanjang papan pemuka.

Paparan kokpit virtual Audi mengisi ruang panel instrumen, dan ia sepatutnya datang dengan fungsi yang sama (atau lebih tinggi) daripada apa yang pernah dilihat sebelum ini. Selain itu, pada konsol tengah, anda akan dapat melihat penggunaan dua skrin yang juga pernah digunakan pada beberapa model baru lain. Skrin atas untuk fungsi infotainmen dan yang bawah untuk ciri lain seperti pengawal suhu.

Berdasarkan gambar ini, Q8 baru nampak agak luas, dengan ruang kepala yang mencukupi, meskipun menggunakan gaya seperti coupe. Ciri lain yang boleh dilihat pada kenderaan ini adalah corong pendingin hawa di belakang, tempat duduk kulit, lampu suasana dan penggunaan bahan premium lain.

Turut dapat dilihat melalui lencananya, unit di dalam gambar ini adalah model Q8 50 TDI Quattro. Jika mengikutkan cara penamaan baru Audi, ini adalah enjin diesel yang boleh menghasilkan antara 282 dan 308 hp, dan boleh jadi adalah unit V6 3.0 liter (mungkin juga dengan sistem hibrid).


GALERI: Audi Q8 Concept