Proton 1-Tank Adventure – Kembara bermula hari ini!

Proton 1-Tank Adventure – Kembara bermula hari ini!

hdr

Pertandingan pemanduan ekonomi, Proton 1-Tank Adventure sudah pun bermula hari ini. Kumpulan pertama peserta yang terdiri dari kalangan ahli kelab pemilik Proton, pengamal media, selebriti dan juga orang awam telah dilepaskan dari Pusat Kecemerlangan Proton Shah Alam pagi tadi.

Konvoi kali ini meliputi 15-buah kereta yang akan menuju ke Ipoh dan akan kembali semula ke Lembah Klang keesokkan harinya. Sama seperti namanya, pertandingan ini memerlukan peserta untuk mengharungi perjalanan sekitar 600 km dengan hanya menggunakan satu tangki penuh minyak petrol. Pertandingan ini akan bermula sebaik sahaja peserta memenuhkan tangki petrol mereka di stesen minyak yang telah ditetapkan, kemudian penutup tangki berkenaan dilekat dengan pita pelekat.

Sepanjang perjalanan, penganjur telah menetapkan masa jangkaan pada setiap checkpoint, memerlukan peserta memandu dengan kelajuan sepatutnya sambil mengekalkan ekonomi penggunaan bahan-api bagi memberikan simulasi sebenar penggunaan setiap hari. Pengembaraan ini bukan sahaja berkenaan memandu secara efisien, malah turut disulami dengan pencarian makanan, budaya setempat dan juga tempat-tempat bersejarah.

Proton telah pun menyediakan hadiah berjumlah lebih dari RM100,000 untuk diberikan kepada pemenang-pemenang bertuah. Sekiranya anda berminat, pastikan dulu anda mempunyai kereta yang layak iaitu Saga 1.3 CVT yang dibuat dari September 2016 hingga sekarang, Iriz 1.3 CVT yang dibuat bermula September 2014 hingga sekarang dan juga Persoana 1.6 CVT yang dibuat bermula Ogos 2016 hingga sekarang.

Untuk menyertai pertandingan ini, anda perlu memuat naik gambar kenderaan anda ke laman Facebook atau Instagram dengan tajuk “I want to participate!” dan letakkan tag @ProtonCarsOfficial (Facebook) atau @ProtonCars (Instagram). Anda juga perlu meletakkan tag model yang anda mahu sertai serta kawasan untuk pusingan awal. Apabila sudah, hantarkan screenshot status anda itu ke [email protected] bersama perincian diri anda.

Anda boleh melihat informasi lanjut, terma serta syarat untuk pertandingan ini di laman rasmi Facebook Proton. Namun, penyertaan untuk kawasan Tengah dan Pantai Timur telah pun ditutup; tetapi anda masih lagi berpeluang untuk menyertainya untuk kawasan Malaysia Timur (sebelum 19 Julai), kawasan Selatan (sebelum 24 Julai) dan kawasan Utara (sebelum 26 Julai). Masa penutup adalah pada 5 petang untuk setiap kawasan pada tarikh yang telah dinyatakan.

Wakil kami, Hafriz Shah hari ini turut menyertai konvoi pertama Proton 1-Tank Adventure berkenaan. Jadi, teruskan bersama kami untuk perkembangan lanjut perjalanan program berkenaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required