Ford Focus akan dijadikan asas bagi model SUV baru

Ford Focus akan dijadikan asas bagi model SUV baru

Ada laporan yang menyatakan bahawa Ford bakal memperkenalkan sebuah SUV kecil yang diasaskan oleh model Focus kelak. Model SUV baru berkenaan akan berkongsi bahagian yang sama dengan Focus generasi keempat (seperti Ford Focus Active 2019 sebelum ini), begitu juga dari model Escape/Kuga generasi terbaru. Bezanya, ia akan lebih cenderung ke arah penggayaan off-road yang lebih ranggi.

Menurut Naib Presiden Eksekutif Ford bagi pembangunan produk, Hau Thai-Tang, model yang belum dinamakan itu akan diposisikan sebagai sebuah kenderaan dengan kecenderungan off-road serta dengan tanda harga yang lebih premium, menurut sebuah laporan Reuters.

Penawaran itu nanti akan menjadi petunjuk bagaimana pengeluar kenderaan Amerika itu akan memperbaharui barisan produknya yang terbaru, antaranya dengan memanfaatkan binaan yang lebih pelbagai serta peningkatan terhadap perkongsian peralatan untuk membolehkan sesebuah produk baru itu masuk ke pasaran lebih cepat.

Sumber yang rapat dengan perkara ini pula menyatakan, model baru yang kemungkinan diperkenalkan tahun depan sebagai model tahun 2020 akan mengenakan rekaan yang diwarisi dari model Bronco dari tahun 1960an. SUV terbaru ini selari dengan perubahan arah tuju yang dilakukan oleh Ford di Amerika Utara, yang telah mengumumkan bakal memberhentikan pengeluaran model sedan kerana permintaan yang semakin kurang.

Ford Focus Active 2019

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required