Aisin dan Denso akan berkerjasama bangunkan modul komponen elektrikfikasi – syarikat JV baru pada 2019

Aisin dan Denso akan berkerjasama bangunkan modul komponen elektrikfikasi – syarikat JV baru pada 2019

Ini ada dua syarikat yang sinonim dengan komponen-komponen kenderaan sudah umumkan untuk bekerjasama. Aisin Seiki dan Denso Corporation telah sahkan bakal mewujudkan satu syarikat usaha sama baru untuk membangunkan serta menjual modul-modul elektrifikasi pada kenderaan. Kedua-dua syarikat akan mempunyai pegangan 50% di dalam syarikat baru itu, yang dijangka akan dilancarkan pada Mac tahun depan.

Tumpuan terhadap teknologi elektrifikasi oleh banyak pengeluar dijangka akan meningkatkan permintaan bagi pakej modul pemanduan yang akan disepadukan bersama komponen utama lain seperti gandar, generator motor dan pengubah arus (inverter). Usahasama ini disasarkan untuk mempercepat pembangunan teknologi yang diperlukan itu.

Kerjasama ini akan menumpukan perhatian terhadap pembangunan modul hibrid, plug-in hybrid, fuel-cell serta EV, yang boleh dipadankan mengikut keperluan prestasi, kos dan peraturan serantau. Pasaran China menjadi tumpuan utama, di mana pasaran untuk kenderaan elektrik dijangka akan tumbuh dengan pesat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required