Mitsubishi Triton facelift dengan muka Dynamic Shield – imej teaser disiar, bakal didedahkan tidak lama lagi

Mitsubishi Triton <em>facelift</em> dengan muka Dynamic Shield – imej <em>teaser</em> disiar, bakal didedahkan tidak lama lagi

Baru sahaja kami siarkan imej spyshot Mitsubishi Triton facelift 2019 yang dilihat sedang diuji di atas jalan raya dua minggu lalu yang penuh dengan pelekat penyamaran, kini Mitsubishi sendiri sudah pun menyiarkan imej teaser trak pikap tersebut, menandakan pendedahan rasminya akan dibuat tidak lama lagi.

Hanya satu gambar diberikan iaitu bahagian paling penting – muka depan Triton berkenaan. Setelah sekian lama pengguna Triton di Thailand menggunakan muka Dynamic Shield yang diambil dari SUV Pajero Sport (dan kini mula diaplikasikan oleh pemilik Triton di Malaysia), Mitsubishi bakal memberikan konsep rekaan signatur tersebut kepada Triton versi baharu ini.

Malah, rekaan yang diterapkan pada Triton ini adalah yang lebih terkini seakan MPV Xpander dan SUV Eclipse Cross, menampilkan lampu hadapan tirus bersama lampu nyalaan siang jalur LED, serta satu lagi lampu sokongan pada bampar. Ia juga diberikan gril utama dua-bar kemasan krom dan juga lampu kabus.

Mitsubishi Triton <em>facelift</em> dengan muka Dynamic Shield – imej <em>teaser</em> disiar, bakal didedahkan tidak lama lagi

Imej ini juga mendedahkan bahawa Triton akan diberikan set rim aloi baharu dengan rekaan enam jejari. Tiada sebarang bayangan untuk rupa bahagian belakang, namun berkemungkinan besar bahagian tersebut turut akan menerima lampu yang direka semula. Secara keseluruhan, Triton kini nampaknya tampil hampir serupa dengan model konsepnya yang dikenali sebagai GR-HEV, muncul pada tahun 2013 dahulu.

Untuk sistem mekanikal, masih lagi samar adakah Triton facelift ini akan diberikan peningkatan atau tidak. Buat masa sekarang, trak pikap Mitsubishi Triton dijana enjin MIVEC turbodiesel 2.4 liter berkuasa 181 PS/430 Nm digandingkan bersama pilihan kotak gear enam-kelajuan manual atau lima-kelajuan automatik.

GALERI: Spyshot Mitsubishi Triton facelift 2019

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required