Proton X70 bakal dilancarkan pada November ini

Proton X70 bakal dilancarkan pada November ini

Pelancaran rasmi Proton X70 dijangka akan berlangsung pada bulan November ini, apabila acara pra-tonton yang sedang dikendalikan untuk SUV ini selesai, dengan sesi terakhirnya bakal diadakan pada 4 November ini. Ini didedahkan menerusi media sosial yang dikeluarkan oleh Proton sendiri berikutan tontonan khas SUV terbabit kepada menteri perdagangan dan perindustrian Darell Leiking di trek ujian Pusat Kecemerlangan Proton,Shah Alam, hujung minggu lalu.

Ia tersasar sedikit daripada masa jangkaannya, pada Jun lalu, CEO Proton Li Chunrong berkata, SUV yang diasaskan daripada model facelift Geely Boyue, dijangka akan dilancarkan ke pasaran pada hujung September atau awal Oktober. Ia melibatkan unit CBU yang diimport dari China sebelum model CKD dijangka mula diproduksi pada tahun hadapan.

Prebiu X70 akan berlangsung sehingga 4 November ini di beberapa lokasi di seluruh Malaysia, termasuk Pulau Pinang, Johor Bahru, Kuching, Kuantan, Ipoh dan Kota Kinabalu.

Menurut CEO Proton Edar Abdul Rashid Musa, rancangan adalah untu mencapai sasaran sebanyak 6,000 pembeli berpotensi menerusi sesi prebiu ini. “Sementara mereka ini hanya sebahagian kecil daripada pembeli berpotensi yang kami sasarkan, pra-tonton ini turut memberi peluang kepada mereka untuk melihat model X70 ini agar mereka dapat membuat keputusan,” ujar Rashid pada bulan lalu.

Perincian mengenai X70 didedahkan pada bulan lepas, dan SUV ini menampilkan enjin 1.8 liter TGDi pengecas turbo empat-silinder petrol (181 hp/285 Nm) yang dipadankan bersama transmisi automatik enam-kelajuan dengam pacuan roda-hadapan dan semua-roda ditawarkan. Pelanggan juga ditawarkan dengan empat pilihan varian, dan tempahan untuk SUV ini telah pun dibuka sejak 8 September lalu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required