Yamaha MT-07 pasaran Malaysia diberi pembaharuan

Yamaha MT-07 pasaran Malaysia diberi pembaharuan

Hong Leong Yamaha Motor (HLYM) Sdn Bhd telah memperbaharui model MT-07 di Malaysia dan ia kini boleh didapati dalam warna Race Blu (sudah mula dijual) dan Matt Grey (hanya boleh didapati bermula Januari 2019). Pembaharuan yang diberi tidak berhenti setakat pada warna baru, dan ia turut melibatkan beberapa bahagian lain.

Antaranya adalah suspensi, di mana pada bahagian hadapan, tetapan fork telah dirujuk semula manakala pada bahagian belakang, monoshock yang digunakan kini mempunyai pelarasan lantunan (rebound). Brek untuk model yang dipertingkat ini pula dilengkapi dengan sistem ABS, dan tempat duduk juga direka semula untuk memberikan lebih keselesaan.

Untuk penampilan, walaupun sekali imbas ia nampak sama, masih terdapat perubahan yang diberi dan ini termasuk di bahagian panel tepi (warna hitam dengan logo Yamaha), di mana ia telah direka semula dan lampu belakang juga menggunakan bentuk dan pencahayaan yang baru.

Bahagian lain untuk MT-07 ini masih dikekalkan seperti sebelum ini iaitu ia masih lagi menggunakan enjin dua silinder selari ‘crossplane‘ 689 cc DOHC yang berkuasa 73.7 hp pada 9,000 rpm dan tork 68 Nm pada 6,500 rpm, dan disampaikan kepada tayar melalui kotak gear enam kelajuan.

Untuk model baru ini, ia dijual pada harga RM38,288 tidak termasuk insurans dan pembeli akan turut menerima kunci cakera brek istimewa yang mempunyai logo Yamaha padanya. Jaminan yang diberikan untuk motosikal ini adalah satu tahun atau 10,000 km.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required