Produksi Toyota Camry di perlahankan di Amerika – permintaan kurang kerana pasaran mahukan SUV

Produksi Toyota Camry di perlahankan di Amerika – permintaan kurang kerana pasaran mahukan SUV

Awal tahun ini, produksi Honda Accord generasi baharu terpaksa dihentikan selama 11 hari di Amerika Syarikat kerana permintaan yang rendah terhadap model berkenaan, akibat trend pasaran sekarang yang lebih gemarkan model-model SUV berbanding sedan. Dan kini, satu lagi bukti bahawa permintaan untuk sedan sedang menguncup apabila Toyota Camry juga terpaksa diperlahankan produksinya di negara tersebut kerana jualan yang agak lembab, menurut laporan Bloomberg.

Jurucakap Toyota Motor Corp, Rick Hesterberg menyatakan bahawa salah satu dari barisan produksi di kilang Camry, Kentucky, akan diperlahankan bulan hadapan. Di kilang tersebut, Camry turut dipasang bersama satu lagi model sedan yang lebih besar iaitu Avalon.

“Industri automotif mempunyai kitaran, dan ia adalah proses normal untuk kami secara proaktif membuat rancangan bulanan lebih awal untuk menetapkan angka pengeluaran,” kata Hesterberg. Walau bagaimanapun, beliau enggan untuk memberikan perincian spesifik mengenai pengurangan pengeluaran di kilang di Georgetown, yang juga merupakan kilang Toyota terbesar di sana.

Namun, Hesterberg menegaskan tiada pekerja tetap yang berjumlah 8,000 orang dan juga pekerja sementara seramai 1,500 di kilang berkenaan akan diberhentikan kerja. Dua lagi barisan produksi yang turut menghasilkan Camry dan Lexus ES juga tidak akan terjejas.

Menurut laporan itu lagi, sehingga Oktober lalu, Toyota menjual sekitar 289,800 unit Camry di Amerika Syarikat untuk tahun ini, atau 6.1 peratus lebih rendah berbanding tahun lalu, walaupun model yang kini sedang dijual merupakan model baharu sepenuhnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required