Toyota Camry 2018 mula diproduksi di Kentucky, USA

Toyota Camry 2018 mula diproduksi di Kentucky, USA

Toyota telah memulakan produksi Camry 2018 di kilang Toyota Motor Manufacturing, Kentucky (TMMK), Amerika Syarikat. Model generasi kelapan ini telah didedahkan buat pertama kalinya di North American International Auto Show (NAIAS), Detroit tahun ini.

Menurut Toyota, Camry baharu ini merupakan kenderaan pertama di Amerika Utara yang direka dan dibangunkan dengan Toyota New Global Architecture (TNGA). Platform tersebut turut digunakan buat model terkini Prius dan C-HR, menawarkan prestasi yang dipertingkatkan, penjimatan bahan api yang lebih efisien, menambah baik pengendalian dan memberikan keselesaan lebih optimum.

Rekaan yang lebih bergaya ini membuatkan Camry baharu nampak lebih berpenampilan menarik. Pada bahagian kabin pula, ditampilkan dengan banyak elemen premium dan material sentuhan lembut membuatkannya lebih elegan.

Toyota Camry 2018 mula diproduksi di Kentucky, USA

“Pelancaran Camry generasi baharu ini penting bagi Toyota di Amerika, malah ia meluaskan lagi langkah syarikat ini, sekaligus komitmen pada kilang di Kentucky. Kali berbangga menjadi yang pertama di Amerika Utara untuk memproduksi kenderaan ini dengan TNGA,” ujar Wil James, presiden TMMK.

TMMK meningkatkan tenaga kerja kepada lebih 700 orang untuk memproduksi sedan, dan turut melabur sebanyak US$1.33 bilion di TMMK bagi tujuan menambahbaik TNGA dan beberapa perubahan besar untuk proses produksi. Sejak beroperasi, TMMK (kilang terbesar Toyota di dunia) telah menghasilkan lebih 11 juta kenderaan dalam tempoh 31 tahun, di mana lapan juta daripadanya adalah Camry.


GALERI: Toyota Camry LE 2018


GALERI: Toyota Camry SE 2018

GALERI: Toyota Camry XLE 2018

GALERI: Toyota Camry XSE 2018

GALERI: Toyota Camry Hybrid 2018

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required