Harley-Davidson tunjukkan dua model elektrik konsep

Harley-Davidson tunjukkan dua model elektrik konsep

Selain membuat pengumuman Livewire kini sudah dibuka untuk tempahan, Harley-Davidson juga telah menunjukkan dua lagi ‘motosikal’ elektrik sewaktu acara Consumer Electronics Show (CES) 2019 di Amerika Syarikat. Dua model ini mempunyai saiz lebih kecil dan lebih kepada penggunaan ringan.

Model yang pertama mempunyai bentuk yang ringkas seperti Honda Ruckus dan ia terletak rendah dengan rim yang kecil dan di bawah sekali terdapat pek bateri serta motor elektriknya. Brek pula hanya dipasang untuk roda hadapan manakala bahagian pemegangnya mempunyai bentuk seperti basikal BMX.

Dengan kelengkapan seperti ini, kami jangkakan ia sekadar untuk penggunaan jarak dekat dan perlahan. Walaupun begitu, ia masih mempunyai fork USD di hadapan dan kuasa daripada motor elektrik disampaikan ke roda belakang menggunakan tali sawat.

Harley-Davidson tunjukkan dua model elektrik konsep

Model konsep kedua yang diperkenalkan oleh HD mempunyai bentuk yang menyerupai basikal offroad spesifikasi tinggi tetapi ia dilengkapkan sekali dengan motor elektrik yang terletak di bawah. Tempat duduknya agak nipis dan berkemungkinan besar, anda akan berdiri sepanjang masa menaiki jentera ini.

Rimnya agak besar, dipasang bersama suspensi yang tinggi dan tayar jenis offroad, sekaligus memberi gambaran kemampuan meredah jalan hutan. Kelengkapan lain yang ada padanya adalah termasuk suspensi boleh laras serta brek cakera depan dan belakang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required