Range Rover batalkan produksi SV Coupe – laporan

Range Rover batalkan produksi SV Coupe – laporan

Range Rover SV Coupe yang telah diuar-uarkan bakal diperkenalkan nampak gayanya ‘terhenti sudah lamunannya’. Menurut Autocar, Range Rover telah memutuskan untuk membatalkan produksi bagi SV Coupe ini untuk mengalihkan sumber bagi model produksi biasa termasuk Land Rover Discovery Sport dan Defender yang akan didatang, yang dijangka akan tiba pada tahun ini.

“Kami telah membuat keputusan yang sukar untuk memaklumkan kepada para pelanggan kami bahawa Range Rover SV Coupe tidak akan diproduksi. Walau bagaimana pun, Land Rover memfokuskan pada pelaburan untuk produk generasi bertaraf dunia akan datang. Dengan perancangan sedia ada untuk elektrifikasi, kami mahu mempertingkatkan hasil kerja, inovasi dan teknologi agar kami dapat terus menawarkan pilihan yang terbaik untuk SUV,” ujar syarikat terbabit.

SV Coupe yang sepatutnya ditawarkan dari harga £240,000 (RM1.3 juta), yang mampu memberikan saingan sengit terhadap Lamborghini Urus, Bentley Bentayga dan Rolls-Royce Cullinan bagi pasaran SUV mewah. Model ini dikatakan sebagai versi paling berkuasa yang pernah dihasilkan oleh jenama ini dengan padanan enjin petrol supercharged V8 yang mampu menghasilkan 565 PS dan tork 700 Nm, berbanding 565 PS dan 680 Nm pada SVAutobiography Dynamic.

Syarikat ini juga berminat untuk menekankan segmen pasaran yang lebih tinggi, dengan mengatakan bahawa bahagian Operasi Kenderaan Khas (SVO) akan terus membangunkan model seperti Jaguar F-Pace SVR yang baharu.

GALERI: Range Rover SV Coupe

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required