Proton Iriz facelift 2019 telahpun ditunjuk kepada media. Akan ada dua pilihan enjin dan lima varian untuk pengguna pilih. Dan, bermula hari ini sampai 11 Mac 2019, tempahan atas talian sudah boleh dibuat, dengan bayaran serendah RM9.90 sahaja.

Lima varian yang dimaksudkan adalah seperti berikut: Standard 1.3L MT, Standard 1.3L CVT, Executive 1.3L CVT, Executive 1.6L CVT dan Premium 1.6L CVT.

Perubahan yang dilakukan sebahagiannya diwarisi dari pendekatan sama yang ada pada SUV Proton SUV. Paling ketara, tentulah penampilan wajah depannya – dengan lampu dari Persona (tiada lagi lampu projektor), rekaan gril ilham dari busur panah dan unsur “Infinite Weave” menjadi perkara utama yang menyumbang pada kelainannya.

Tetapi, adakah ia hanya melibatkan perubahan kosmetik semata-mata? Jawapannya tidak. Iriz baru yang akan dilancarkan tidak lama lagi ini telah diberikan sebanyak 367 pembaharuan semuanya, baik yang boleh dilihat dengan mata kasar atau tidak.

Jadi, di dalam video ini, kami huraikan sedikit-sebanyak tentang pembaharuan yang dilakukan itu. Tidak lupa juga, kami sempat memandu uji Iriz 2019 ini secara ringkas di dalam litar ujian Proton dan memberi tanggapan awal kami tentangnya sekali. Jangan pening-pening, terus tonton video ini untuk tahu lebih lanjut.

GALERI: Proton Iriz Premium 1.6L CVT 2019

GALERI: Proton Iriz Executive 1.6L CVT 2019