Sah BMW Malaysia dalam persiapan akhir untuk memperkenalkan model BMW 3 Series G20 tak lama lagi. Dan kini, beberapa unit awalnya telah mula dihantar ke bilik pameran, seperti yang sempat dilihat oleh pembaca kami ini, Duncan Loo dan Inchek Muhammad.

Berdasarkan lambang yang ada, varian 330i M Sport akan menanti pembeli di sini, yang menggunakan enjin 2.0 liter turbocaj empat-silinder petrol. Ia menghasilkan janaan 285 PS dari 5,000 rpm hingga 6,500 rpm dan 400 Nm tork. Kuasa disalurkan ke roda belakang melalui transmisi lapan-kelajuan automatik dengan pecutan 0-100 km/j dalam masa 5.8 saat.

Kereta ini datang dengan rim 18-inci dua warna Orbit Grey M Light standard, serta lampu utama LED dengan DRL berbentuk U. Kit M Sport termasuk rekaan bampar yang lebih agresif dengan bukaan bahagian bawah lebih besar dengan lampu kabus yang lebih jelas.

Di belakang juga turut menggunakan lampu LED dengan rekaan bentuk L tiga dimensi, dengan dua corong ekzos di bawahnya. Perbezaan antara Sport Line dan Luxury Line pula dapat dilihat pada kemasan bentuk T pada bucu bampar depan, dan dibezakan dengan kemasan krom. Pilihan warna yang ada ialah Portimao Blue, Sunset Orange metalik, dan antara Alpine White atau Mineral White.

Bahagian dalam kereta ini bagaimanapun belum dapat dilihat; ia akan membawa pendekatan yang sama seperti yang ada pada model 8 Series G15, X5 G05 dan Z4 G29. Senarai kelengkapan yang akan ditawarkan juga masih belum didedahkan, namun ada beberapa ciri yang dijangka akan ada pada BMW 3 Series G20 ini, seperti skrin tengah 10.25-inci dengan paparan panel instrumen 12.3-inci dengan sistem operasi BMW 7.0 serta Intelligent Personal Assistant.

Apa pun, untuk perincian spesifikasi yang lebih tepat, ia hanya akan diketahui sebaik sahaja model ini dilancarkan secara rasmi nanti. Ikuti perkembangannya bersama kami.