Allianz Motorcycle Plus sedia perlindungan tambahan untuk pengguna motosikal berkapasiti bawah 245 cc

Allianz Motorcycle Plus sedia perlindungan tambahan untuk pengguna motosikal berkapasiti bawah 245 cc

Allianz Malaysia hari ini melakukan pelancaran awal satu polisi insurans baru khas untuk pengguna motosikal berkapasiti bawah 245 cc, dikenali sebagai Allianz Motorcycle Plus dan melaluinya terdapat dua pakej yang disediakan iaitu Comprehensive, dan juga Third Party Only.

Menurut Allianz, mereka adalah penyedia insurans pertama di Malaysia yang menawarkan perlindungan tambahan kepada pengguna motosikal bawah 245 cc tanpa sebarang kos tambahan, di mana melalui polisi baru ini, selain perlindungan untuk motosikal itu sendiri, pembeli juga akan diberi tambahan tiga lagi perlindungan lain.

Dalam pakej Comprehensive, ini termasuk perlindungan Kemalangan Peribadi sehingga RM5,000, Pendapatan Hospital sehingga RM50 sehari untuk maksimum 60 hari serta Perlindugan Risiko Lain seperti banjir, ribut, tanah runtuh atau bencana alam lain. Pakej Third Party Only juga mendapat semua kelebihan ini, kecuali Perlindugan Risiko Lain (bencana alam).

Allianz Motorcycle Plus sedia perlindungan tambahan untuk pengguna motosikal berkapasiti bawah 245 cc

Harga polisi insurans baru Allianz Motorcycle Plus ini sudah tentu bergantung kepada jenis motosikal dan pembelinya, tetapi anggarannya terletak pada RM70 hingga RM80 untuk pakej Third Party Only, dan antara RM150 hingga RM230 untuk pakej Comprehensive. Ia juga cuma boleh didapati bermula pada 1 Mei 2019.

Demi menarik lebih ramai pengguna motosikal kepada polisi insurans ini, Allianz turut menawarkan peluang memenangi enam buah motosikal SYM SM Sport 110 bagi mereka yang membelinya bermula 1 Mei hingga 31 Julai 2019, dan pemenang akan dipilih dengan menggunakan cara undian.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required