Kita sudah pernah melihat spyshot Volkswagen Golf generasi kelapan atas jalan tanpa sebarang pelekat penyamaran, jadi apa yang anda nampak dalam gambar ini pula adalah sebuah crossover yang menggunakan badan Golf Mk7. Ia terletak lebih tinggi, manakala jarak roda dan lengkuk roda pula adalah lebih lebar.

Memandangkan ini cuma unit ujian dengan badan yang diubah, rupa sebenarnya nanti masih belum diketahui. Walaupun begitu, jarak antara roda kiri dan kanan yang lebih lebar serta tayar yang tebal itu kelihatan masuk dengan padan dalam lengkuk tayarnya.

Sebuah crossover lima tempat duduk tanpa nama pernah ditunjukkan waktu persidangan media tahunan Volkswagen Group pada bulan Mac yang lalu, dan sumber jurugambar pengintip kami menjangkakan model tersebut akan terhasil daripada unit ujian yang ditemui ini.

Sudah tentu, model bersaiz Golf pada masa hadapan akan dibina atas platform MQB mereka, yang sudah bersedia untuk menerima sistem elektrikal 48 volt serta penjimatan berat lebih 50 kg berbanding sebelumnya. Ini juga memberi makna terdapat kemungkinan penggunaan enjin tiga silinder 1.0 liter, 1.5 liter dan empat silinder 2.0 liter, serta pacuan empat roda.