GIIAS 2019: Daihatsu Ayla, Sirion dan Terios Special Edition – kembar Perodua dengan serlahan kuning

GIIAS 2019: Daihatsu Ayla, Sirion dan Terios Special Edition – kembar Perodua dengan serlahan kuning

Dah tengok model konsep SUV/MPV hibrid digelar HY Fun Concept yang dipamerkan oleh Daihatsu di Gaikindo Indonesia International Auto Show (GIIAS) 2019? Selain dari model konsep tersebut, Astra Daihatsu Motor (ADM) turut membawa tiga model produksi edisi khas ke acara berkenaan, iaitu kembar-kembar Perodua di Indonesia, Daihatsu Ayla, Sirion dan Terios Special Edition.

Secara asasnya, ketiga-tiga model edisi khas tersebut menampilkan serlahan-serlahan berwarna kuning dan diberikan berberapa ciri tambahan lain.

Kita mulakan dengan kembar Perodua Axia iaitu Daihatsu Ayla. Gril krom asal dari model standard telah digantikan dengan gril kemasan warna badan bersama jalur kuning dan juga kemasan hitam berkilat pada bahagian perumah nombor pendaftaran hadapan dan belakang, penutup cermin sisi serta spoiler belakang.

GIIAS 2019: Daihatsu Ayla, Sirion dan Terios Special Edition – kembar Perodua dengan serlahan kuning

Serlahan kuning turut diberikan pada sebahagian jejari rim, dan juga jalur badan pada sisi atas dan bawah serta di bawah cermin belakang.

Dalam kabin, Ayla SE ini diberikan skrin infotainmen 2-DIN dengan paparan untuk kamera undur dan juga set karpet istimewa. Serlahan kuning sekali lagi diberikan pada liang pendingin hawa sisi, digandingkan dengan kemasan dan butang-butang hitam.

Manakala untuk kembar Perodua Myvi iaitu Sirion yang diimport sepenuhnya dari Rawang, Selangor menerima kit badan berwarna hitam bersama serlahan jalur kuning pada sisi atas dan skirt serta sebahagian jejari rim. Ia turut hadir dengan skrin 2-DIN dan juga set karpet SE pada bahagian kabin.

GIIAS 2019: Daihatsu Ayla, Sirion dan Terios Special Edition – kembar Perodua dengan serlahan kuning

Akhir sekali adalah kembar kepada Perodua Aruz pula iaitu Daihatsu Terios SE. Muka model istimewa ini menerima gril yang kurang elemen krom berbanding model standard. Jalur serlahan kuning pula diberikan pada kemasan bawah perumah lampu kabus, jejari rim dan bahagian bawah sisi badan.

Pada bahagian dalaman, Terios ini menerima warna kabin gelap sepenuhnya, bersama serlahan kuning pada liang pendingin hawa sisi dan juga jahitan pada panel pintu. Ia turut disertakan dengan skrin sesentuh 2-DIN dengan paparan untuk kamera parkir pandangan sekeliling, upholsteri kulit dan set karpet SE.

GALERI: Daihatsu Ayla Special Edition

GALERI: Daihatsu Sirion Special Edition

GALERI: Daihatsu Terios Special Edition

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required