VIDEO: HKS Toyota Corolla Sport – lebih garang!

Dah tengok video Toyota Corolla Sport yang ditala oleh TOM’S tempoh hari? Nah, hari ini mari kita tonton pula video Corolla hatchback generasi baharu dari satu lagi penala ‘otai’ dari Jepun iaitu HKS.

Sama seperti TOM’S Corolla Sport, hatchback sentuhan HKS ini juga adalah dari versi Corolla Sport Hybrid, dijana enjin 2ZR-FXE 1.8 liter bersama sistem hibrid THS II. Namun, HKS tidak memadankan kit badan, tetapi hanya direndahkan dengan suspensi boleh laras Hipermax GT4 bersama set rim Advan Racing GT dan tayar Yokohama Advan Fleva.

Kemudian, penapis udara asal ditukar dengan unit yang mempunyai aliran lebih telus HKS Super Air Filter. Paling menarik adalah sistem ekzos HKS Legamax Sport, dengan muffler dua tip keluar pada bahagian tengah bampar belakang yang bukan sahaja nampak lebih agresif, tetapi turut menghasilkan bunyi yang jauh lebih garang.

Kesemua peralatan ini bukan hanya untuk model hibrid, malah turut boleh dipadankan untuk model varian paling asas JDM dengan enjin 8NR-FTS 1.2 liter turbo berkuasa 116 PS/185 Nm.

Selain dari komponen yang ditunjukkan dalam video, HKS turut menghasilkan peralatan prestasi tinggi lain untuk Corolla hatchback generasi baharu ini seperti pengawal boost turbo elektronik (untuk model 1.2L Turbo) HKS Power Editor dan HKS OB-Link yang boleh memaparkan maklumat-maklumat OBD ke peranti Android.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required