Porsche Macan S tiba di Malaysia – harga dari RM625k

Porsche Macan S tiba di Malaysia – harga dari RM625k

Porsche Macan S menjadi tambahan terbaru kepada versi asas model berkenaan untuk pasaran Malaysia, kurang dua bulan selepas versi facelift terbarunya itu dilancarkan di sini. Varian terbaru ini dibuka pada harga bermula RM625,000, tidak termasuk pendaftaran, cukai jalan dan insurans.

Macan S dilengkapi enjin 3.0 liter turbocas V6 petrol yang menghasilkan 354 hp dan 480 Nm tork yang disalurkan melalui kotak gear automatik PDK klac berkembar. Angka prestasinya terdiri daripada pecutan 0-100 km/j dalam masa 5.1 saat dengan pakej Sport Chrono, manakal laju maksimum pula 254 km/j. Penggunaan bahan api didakwa pada kadar 8.9 liter bagi setiap 100 km.

SUV ini turut dilengkapi sistem pacuan semua roda dengan Porsche Traction Management. Larasan suspensi udara melalui PASM menampilkan kawalan penyerap-hentak aktif, manakala Porsche Torque Vectoring Plus ada sebagai pilihan.

Porsche Macan S tiba di Malaysia – harga dari RM625k

Berbanding model sama sebelum ini, Porsche Macan S 2019 menggunakan cakera brek yang 10 mm lebih besar, dengan 360 mm diameter keseluruhan serta 2 mm lebih tebal. Sistem Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) ditawarkan sebagai pilihan untuk prestasi brek yang lebih baik. Dari sudut luaran, ia menerima kemaskini yang sama seperti versi asasnya; rekaan bampar depan dan belakang baru, rekaan lamupu LED empat-bucu serta ciri pilihan Porsche Dynamic Lighting System Plus untuk lampu utama.

Di dalam, Macan S 2019 turut menerima Porsche Communication Management (PCM) baru yang menampilkan skrin sentuh 10.9-inci. Stereng pula menggunakan versi GT, yang termasuk sekali butang Sport Response dan mode dial sebagai sebahagian daripada pakej Sport Chrono.

Harganya termasuk sekali pakej premium, yang datang dengan jaminan empat-tahun dan pakej penyelenggaraan. Untuk pasaran tempatan, Macan S dilengkapi juga dengan kerusi larasan 14-arah, pakej pencahayaan, Power Steering Plus, Park Assist termasuk kamera undur serta sistem audio Bose.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Learn more:

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required