ETCM panggil semula lagi 11,971 Grand Livina, X-Gear dan Navara (D40) untuk tukar modul beg udara Takata

ETCM panggil semula lagi 11,971 Grand Livina, X-Gear dan Navara (D40) untuk tukar modul beg udara Takata

Edaran Tan Chong Motor (ETCM) dan Tan Chong Ekspres Auto Servis Centre (TCEAS) telah mengumumkan bahawa panggilan balik berkenaan modul inflator beg udara penumpang Takata yang dilakukan sebelum ini, disambung lagi untuk beberapa model lain.

Selepas penelitian yang dilakukan oleh Nissan Motor Company, syarikat pengedar di Malaysia ini telah memutuskan 11,971 unit lagi kenderaan yang terdiri daripada model Grand Livina, X-Gear dan Navara (D40) turut dimasukkan dalam senarai. Sebelum ini juga sudah ada panggilan balik untuk model yang disebutkan, iaitu pada Januari tahun lepas dengan melibatkan 98,216 unit kenderaan.

Syarikat ini juga mengeluarkan kenyataan bahawa Navara NP300 yang dilancarkan di Malaysia pada tahun 2015, serta model-model semasa lain yang dijual oleh mereka tidak terlibat dalam panggilan semula ini.

ETCM panggil semula lagi 11,971 Grand Livina, X-Gear dan Navara (D40) untuk tukar modul beg udara Takata

Pemilik kenderaan yang terlibat akan diberitahu melalui surat dan disarankan untuk menghubungi pusat servis TCEAS yang terdekat untuk membuat temu janji. Untuk menjadikannya lebih mudah untuk pelanggan, beberapa pusat servis terpilih akan mempunyai masa operasi yang lebih panjang serta dibuka setiap hari termasuk hujung minggu dan cuti umum.

Untuk maklumat selebihnya, pelanggan boleh menghubungi talian bebas tol 1800-88-3838 yang disediakan oleh syarikat ini. Tiada sebarang bayaran yang dikenakan kepada pemilik berkenaan upah dan barang yang ditukar untuk panggilan semula ini.

ETCM panggil semula lagi 11,971 Grand Livina, X-Gear dan Navara (D40) untuk tukar modul beg udara Takata

Sehingga bulan Jun 2019, TCEAS telah menukar modul inflator beg udara penumpang Takata untuk 99,760 buah kenderaan Nissan dan ini bersamaan dengan 56% daripada jumlah keseluruhan yang terlibat. Bagi yang belum, ETCM dan TCEAS menggesa mereka melakukannya dengan segera.

Memikirkan kenderaan yang terlibat ini sudah berusia beberapa tahun dan mungkin sudah bertukar tangan, pemilik sekarang boleh memeriksa sama ada kenderaan mereka terlibat dengan melihat kepada jadual di atas. Ataupun, anda boleh pergi ke laman web Nissan dan memasukkan nombor VIN kenderaan untuk memastikan ia terlibat atau tidak dalam panggilan semula ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required