Mitsubishi Triton Adventure X diperbaharui – kini dengan perakam video digital, ARM, sistem bunyi baru

Mitsubishi Triton Adventure X diperbaharui – kini dengan perakam video digital, ARM, sistem bunyi baru

Bulan Ogos lalu, Mitsubishi Motors Malaysia telah mengumumkan pemberian Flying Sports Bar sebagai ciri standard untuk Triton Adventure X yang merupakan varian paling tinggi model itu. Sekarang, beberapa lagi ciri ditambah tanpa sebarang bayaran tambahan.

Selain sports bar itu, Triton Adventure X juga sekarang datang dengan pelekat grafik di luar, perakam video digital, skrin pandangan keliling (ARM) dan sistem audio baru dengan sokongan Apple CarPlay dan Android Auto. Lampu hadapan menggunakan projector bi-LED manakala DRL pula menggunakan LED, dan ia turut ditambah dengan tempat duduk balutan kuilt, tempat duduk larasan kuasa untuk pemandu, penukar gear di stereng dan pengelap cermin automatik.

Pada bahagian keselamatan, Triton Adventure X juga mempunyai Forward Collision Mitigation (brek kecemasan autonomous untuk kenderaan dan pejalan kaki), Blind Spot Warning denga Lane Change Alert, Rear Cross Traffic Alert, Ultrasonic Misacceleration Mitigation System (depan dan belakang), Auto High Beam, amaran tali pinggan pemandu hadapan, pengesan jarak depan dan belakang, ABS, EBD, BA, Stability Control, Traction Control dan tujuh beg udara.

Enjin masih menggunakan unit 2.4 liter MIVEC VGT Turbodiesel berkuasa 181 PS dan tork maksima 430 Nm, berserta transmisi automatik enam kelajuan dengan sistem pacuan empat roda Super Select 4WD-II. Rim adalah unit 18 inci yang dibalut dengan tayar 265/60, sementara sistem pacuan itu sendiri mempunyai mod Off-Road dengan empat tetapan – Gravel, Mud, Sand dan Rock.

Mitsubishi Triton Adventure X yang diperbaharui ini dijual pada harga RM137,900 untuk Semenanjung Malaysia, dan ia ditawarkan dalam dua warna iaitu Jet Black Mica dan White Diamond. Galeri penuh model ini boleh dilihat di bawah.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required