Demi memberikan pemilik pengalaman pemilikan yang lebih menyenangkan, BMW Motorrad Malaysia telah memperkenalkan tiga program selepas jualan baru iaitu Engine Oil Inclusive, Service Inclusive dan Warranty Extension. Program ini dibuka sebagai pilihan untuk pemilik baru serta juga pemilik sedia ada motosikal BMW.

Pakej Engine Oil Inclusive disediakan dalam dua pilihan iaitu untuk tiga tahun (atau 30,000 km), atau lima tahun (atau 50,000 km). Pakej ini dibuka untuk motosikal baru serta yang berusia bawah 10 tahun, dan melaluinya anda akan menerima penukaran minyak enjin BMW Advantec serta penapis.

Kemudiannya bagi pakej Service Inclusive pula, anda akan menerima perkara yang sama seperti Engine Oil Inclusive, tetapi ditambah lagi dengan pemeriksaan kelegaan injap dan minyak fork, serta penukaran minyak transmisi, palam pencucuh, minyak brek, penapis udara, tali sawat CVT, penapis bahan api dan minyak syaf belakang.

Pakej ini juga ditawarkan dalam dua pilihan iaitu untuk tiga tahun (atau 30,000 km), atau lima tahun (atau 50,000 km) dan dibuka untuk motosikal baru serta yang berusia bawah 10 tahun. Untuk kedua-dua pakej Engine Oil Inclusive dan Service Inclusive ini, motosikal perlulah mempunyai rekod servis yang mematuhi saranan dan perlu dilakukan di pusat servis berdaftar BMW Motorrad.

Pakej terakhir adalah Warranty Extension, iaitu sambungan jaminan pengeluar selepas tempoh jaminan asal tamat. Ia ditawarkan dalam dua pilihan iaitu untuk tempoh satu tahun atau dua tahun. Ia terbuka kepada semua motosikal baru, dan motosikal yang sudah didaftar dalam tempoh masa 90 hari.