Hong Leong Yamaha Motor buka pusat servis, pameran dan gaya hidup terbesar di Sungai Buloh

Hong Leong Yamaha Motor buka pusat servis, pameran dan gaya hidup terbesar di Sungai Buloh

Dalam masa beberapa bulan lepas, pelanggan yang datang ke pusat servis Hong Leong Yamaha Motor (HLYM) Sdn Bhd di Sungai Buloh pasti dapat melihat beberapa bahagian ditutup untuk kerja ubah suai. Sekarang, ia sudah siap dan bakal dibuka kepada umum secara rasmi bermula esok.

Menurut HLYM, ini adalah pusat pameran terbesar jenama itu di Malaysia, dengan melibatkan kawasan 13,000 kaki persegi, dan pelbagai ruang untuk dinikmati oleh pelanggan dan orang awam. Malah, ia adalah 10 kali ganda lebih besar berbanding pusat pameran sebelum ini.

Antara bahagian penting di pusat sehenti Yamaha ini adalah untuk servis motosikal. Sekarang ia mempunyai 15 ruang servis, berserta tempat jualan alat ganti asli. Sementara menunggu motosikal mereka diservis, pelanggan boleh bersantai di ruang rehat selesa berpendingin hawa.

Selain daripada itu, mereka yang berkunjung ke pusat sehenti Yamaha ini juga boleh menjamu mata di kawasan pameran, di mana ia bukan setakat menempatkan model-model motosikal Yamaha, tetapi juga barangan lain Yamaha yang dibawa dengan kerjasama HLY Marine, Yamaha Music Malaysia serta Hong Leong Bank.

Di bahagian atas pusat pameran dan servis ini terdapat Pusat Akademi Latihan dan Pembelajaran Motosikal (META) yang menyediakan latihan teknikal serta teori untuk wakil servis dan pengedar Yamaha. Melaluinya, HLYM berharap dapat membantu menambah jumlah pekerja terlatih di dalam industri.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • Thiyagu on May 15, 2020 at 1:42 pm

    im looking for 125zr original parts,list and price can i get it

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required