Perodua dan MARii bangunkan pusat pameran digital

Perodua dan MARii bangunkan pusat pameran digital

Perodua, melalui wakil pengedarnya, Arus Jaya Automotive dan Malaysia Automotive Robotics and IoT Institute (MARii) membuat pengumuman sedang membangunkan pusat pameran digital pertama negara ini, yang akan dibuka di Penampang, Sabah.

Juga dipanggil sebagai Smart Sales and Service, pusat pameran digital ini bukan setakat dapat membantu meningkatkan operasi perniagaan pemilik pusat pameran, tetapi juga memberikan pengalaman yang lebih baik untuk pengguna.

Sebagai contoh waktu mahu membeli kereta, pelanggan boleh memilih model kereta, meletakkan warna serta aksesori dalam perisian digital, untuk melihat bagaimana rupa keseluruhannya tanpa unit sebenar. Sementara ini dianggap mudah untuk pembeli, pemilik pusat pameran juga dapat menjimatkan kos tanpa perlu meletakkan banyak model di dalam pusat pameran.

Perodua dan MARii bangunkan pusat pameran digital

Perodua walaubagaimanapun masih belum mendedahkan fungsi penuh pusat pameran digital ini, tapi ia diberitahu mempunyai elemen Industry 4.0 yang termasuk Big Data Analytics, Internet of Things (IoT) dan servis berasaskan simpanan atas talian.

Melalui sistem ini juga, ia dapat mengenal pasti rekod kenderaan, informasi kewangan dan pangkalan data servis. Data ini kemudiannya akan digunakan semula untuk memberikan pengalaman yang lebih baik dan mudah untuk pelanggan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required