Harley-Davidson Malaysia siar harga untuk tahun 2020 – turun hampir RM40k, pusat pameran baru di Sabah

Harley-Davidson Malaysia siar harga untuk tahun 2020 – turun hampir RM40k, pusat pameran baru di Sabah

Sejak operasi pengeluaran Harley-Davidson dijalankan di Thailand awal tahun ini, harga motosikal jenama itu di Malaysia turut menunjukkan penurunan. Sekarang, senarai harga untuk tahun 2020 pula sudah dikeluarkan, dan ia menunjukkan lebih lagi penurunan, sehingga hampir RM40k.

Sebagai contoh, model Touring FLHR Road King dengan warna dua tona sekarang dijual pada harga RM140,900, berbanding RM179,800 sebelum ini (turun RM38,900). Model dua roda paling mahal dijual oleh H-D Malaysia sekarang adalah FLHTK Ultra Limited dengan harga RM188,600 (murah RM32,100 berbanding harga RM220,700 sebelum ini).

Model paling mampu milik pula adalah Sportster Superlow XL883L, dengan harga RM62,800 tetapi ia menunjukkan peningkatan sebanyak RM200 berbanding harga yang dikeluarkan sebelum ini. Ini adalah harga untuk model warna hitam sahaja, sementara untuk model yang menggunakan warna lain, anda perlu menambah RM1,100 dan RM2,400 untuk warna dua tona.

Harley-Davidson Malaysia siar harga untuk tahun 2020 – turun hampir RM40k, pusat pameran baru di Sabah

Selain model dua roda, H-D Malaysia juga ada menjual model tiga roda Tri Glide Ultra yang menjadi model termahal dalam senarai semua model, dengan harga RM292,000 (naik RM800 berbanding harga sebelum ini). Satu lagi model tiga tayar iaitu Freewheeler dijual pada harga RM229,400.

Dalam perkembangan berkaitan, H-D Malaysia juga telah membuka cawangan baru di Kota Kinabalu, Sabah dan operasi penuh untuk pusat pameran dan servis akan bermula pada suku pertama tahun 2020. Selepas itu, ia akan diikuti pula oleh pusat pameran baru di Johor.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required