Naza lepaskan hak pengedaran motosikal Vespa

Naza lepaskan hak pengedaran motosikal Vespa

Bermula Januari tahun 2020, Naza Premira Sdn Bhd akan menghentikan segala operasi yang berkaitan dengan motosikal jenama Vespa. Perkara ini disahkan sendiri pengerusi eksekutif kumpulan syarikat Naza Corporation Holdings Sdn Bhd, SM Nasarudin SM Nasimuddin.

“Sejak bulan Julai, Naza Group dan Piaggio Group telah melakukan perbincangan tentang pemisahan ini. Kami berterima kasih kepada Piaggio Group untuk kerjasama selama sembilan tahun ini dan mengucapkan selamat berjaya dengan rakan kongsi baru mereka.”

“Kami akan terus fokus kepada pengukuhan perniagaan utama kami termasuk pengilangan automotif dan operasi pengedaran. Dengan dinamik perniagaan yang terus berubah, kami mengutamakan jenama penting kami yang mencatat prestasi tinggi. Lebih penting, kami perlu terus kekal kompetitif dan relevan dalam pasaran yang terus berubah pantas dengan kemahuan pengguna,” kata Nasarudin.

Walaupun dengan pengumuman awal ini, Naza Premira masih akan menyediakan khidmat berkenaan Vespa di beberapa pengedar terpilih mereka, termasuk servis kenderaan, alat ganti, jaminan serta servis lepas jualan yang lain, sehingga 31 Disember 2019.

Berkemungkinan besar, selepas ini hak pengedaran rasmi Vespa di Malaysia akan diberi kepada Didi Resources Sdn Bhd, yang sekarang sudah pun menjadi pengedar beberapa jenama bawah Piaggio Group seperti Moto Guzzi dan juga Aprilia.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required