Jumaat dan Sabtu lalu Kuala Lumpur Bike Week berlangsung di Bandar Malaysia, Jalan Lapangan Terbang Sg Besi, Kuala Lumpur. Ini adalah siri acara kesepuluh yang dianjurkan oleh Red Garage Enterprise (sejak tahun 2008) dan menampilkan sedikit kelainan berbanding sebelum ini.

Pertamanya, ia diadakan di kawasan berbumbung dan seterusnya tidak cuma melibatkan aktiviti yang berkaitan motosikal, malah juga ditambah dengan beberapa aktivi lain dengan kerjasama Retro Havoc (pameran kereta), pelajar UiTM (pameran seni), Pintu Merah (jualan barangan antik dan unik), serta Retro Mania (pameran motosikal klasik).

Kami sempat singgah ke acara ini pada petang Sabtu dan anda boleh saksikan sendiri galeri gambarnya di bawah. Tapak acara dijadikan lebih santai dengan selingan persembahan muzik atas pentas sepanjang acara berlangsung, serta ruang makan yang terletak di sebelah.

Acara tiba ke puncak pada sebelah malam hari Sabtu di mana cabutan bertuah untuk hadiah utama sebuah Harley-Davidson Sportster ubah suai dilakukan sendiri oleh pengarah KLBW, Muhd Idi Iskandar Abu Zahar. Pemenangnya adalah Milka Taniea Hidayat dari Iron Head Motor Group. Turut diumumkan adalah pemenang untuk pertandingan motosikal pelbagai kategori.

Selain daripada aktiviti di tapak acara, penganjur turut mengadakan satu konvoi sekitar Kuala Lumpur dengan tujuan mempromosi anti-rasisme dan disertai pelbagai jenis motosikal.