Mitsubishi Triton catat lonjakan jualan sebanyak 2.4% pada 2019 tapi menyusut 21% bagi segmen trak

Mitsubishi Triton catat lonjakan jualan sebanyak 2.4% pada 2019 tapi menyusut 21% bagi segmen trak

Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) telah mengumumkan peningkatan sebanyak 2.4% bagi jualan Mitsubishi Triton dengan sejumlah 5,792 unit terjual sepanjang tahun 2019. Walau bagaimana pun, jumlah tersebut menyusut sebanyak 21& bagi segmen trak pikap pada tahun lalu.

MMM mendakwa Triton merupakan satu-satunya model dalam barisan trak yang menunjukkan perkembangan positif pada 2019, dan perkongsian pasaran Mitsubishi dalam segmennya kini meningkat dari 3.8% ke 16.5%. Malahan Triton telah menyumbang sebanyak 71.2% dalam keseluruhan jualan MMM bagi tahun lalu.

“MMM akan terus memasarkan trak pikap yang miliki pengendalian terbaik dari barisan model perdana kami, Triton Adventure X hingga ke Triton Quest 4×2 untuk memenuhi keperluan pelanggan kami. Kami berasa yakin dengan sasaran jualan Triton dan MMM akan memberikan perkhidmatan terbaik untuk para pelanggan kami,” ujar Tomoyuki Shinnishi, CEO MMM.

Mitsubishi Triton catat lonjakan jualan sebanyak 2.4% pada 2019 tapi menyusut 21% bagi segmen trak

Beliau turut memaklumkan Mitsubishi turut menduduki tangga teratas dalam JD Power 2019 Malaysia Customer Service Index (CSI) Mass Market Study. Di mana jenama ini menduduki tangga pertama dalam dua tahun berturut-turut. Malah turut menduduki tangga kedua dalam 2019 JD Power Sales Satisfaction Index (SSI) Study.

Jualan memberangsangkan yang dicatatkan oleh Triton terdorong oleh pelancaran model facelift pada Januari 2019, sekaligus menyumbang rekod sepanjang tahun bagi MMM. Trak yang dipertingkatkan ini turut didatangkan dengan imej Dynamic Shield yang lebih ranggi, dan kesemua barisan modelnya (kecuali varian Quest) kini didatangkan dengan enjin 2.4L MIVEC turbodiesel (181 PS/430 Nm) dan enam-kelajuan.

Pada November lalu, MMM turut mempertingkatkan varian Triton Adventure X dan Triton AT Premium dengan lebih banyak ciri menarik, dan juga pelancaran versi facelift bagi Triton Quest, dan model edisi terhad Triton Knight diperkenalkan pada Disember 2019.

Malahan Triton turut diberikan waranti yang paling terbaik dalam segmen trak, dengan lima-tahun atau 200,000 km.

GALERI: Mitsubishi Triton Adventure X

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required