TINJAUAN AWAL: Mitsubishi Triton 2019, dari RM100k

Mitsubishi Triton facelift 2019 kini telah pun dilancarkan secara rasmi untuk pasaran Malaysia. Ada lima varian semuanya, dengan harga bermula dari RM100,200 (bagi varian VGT MT) hingga RM135,200 (bagi varian Adventure X).

Seperti yang dapat dilihat, penampilan terbaru Triton ini antaranya perubahan wajah depan trak pikap berkenaan, yang kini menggunakan rupa paras apa yang dipanggil sebagai Dynamic Shields. Ia nampak lebih lebar dan tinggi berbanding yang sebelumnya.

Enjin pula masih kekal menggunakan unit sama dari Triton yang ada sebelum ini; unit 4N15 2.4 liter MIVEC turbodiesel yang menghasilkan sebanyak 181 PS dan 430 Nm. Varian automatik pula mendapat sistem transmisi baru – kini dengan enam-kelajuan berbanding yang lama, hanya dengan lima-kelajuan. Varian manual pula memang kekal dengan transmisi enam-kelajuan sebelum ini.

Bagi varian tertinggi pula, kelengkapan sistem keselamatannya sangat mengkagumkan, banyak ciri yang pertama kali diperkenalkan dalam kelasnya. Sebagai contoh, tujuh beg udara dan sistem amaran lintasan trafik belakang (RCTA).

Mitsubishi Triton 2019 ini dipasang di Thailand, dan datang dengan jaminan lima-tahun atau 200,000 km. Apa lagi kelebihan model trak pikap ini berbanding pesaingnya? Jangan susah-susah, tonton video yang kami sediakan ini. Siap ada perbandingan penawaran antara varian lagi untuk memudahkan anda tahu lebih lanjut.

GALERI: Mitsubishi Triton Adventure X 2019

GALERI: Mitsubishi Triton Premium MT 2019

GALERI: Mitsubishi Triton Premium AT 2019

GALERI: Mitsubishi Triton AT 2019

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required