Ducati Scrambler 110 Pro dan 1100 Sport Pro didedah

Ducati Scrambler 110 Pro dan 1100 Sport Pro didedah

Ducati telah memperkenalkan dua model tambahan bagi Scrambler 1100, yang dinamakan sebagai Scrambler 1100 Pro dan Scrambler 1100 Sport Pro. Mengikut perancangan, ia akan berada di pasaran Eropah pada bulan Mac ini manakala Malaysia pula dijangka menerimanya pada suku ketiga 2020.

Dua model baru ini datang dalam pilihan warna dua tona yang dipanggil “Ocean Drive”, kerangkanya diwarnakan hitam manakala panel tepi pula menggunakan aluminium. Dua ekzos yang keluar di bahagian tepi, kanan motosikal ini dijadikan lebih rapat kepada tempat duduk sementara lampu hadapan pula mempunyai hiasan berbentuk X di dalamnya.

Beza antara keduanya boleh dilihat pada bahagian suspensi di mana Scrambler 1100 Sport Pro menggunakan unit Ohlins depan dan belakang manakala Scrambler 1100 Pro menggunakan fork Marzocchi dan monoshock Kayaba. Sport Pro juga menggunakan pemegang yang lebih rendah serta cermin sisi seperti cafe racer. Bahan balutan tempat duduk juga adalah baru untuk kedua-duanya.

Enjin masih lagi sama seperti Scrambler 1100 sebelum ini, iaitu unit v-twin 1,079 cc dengan kemampuan 86 hp pada 7,500 rpm dan 88 Nm tork pada 4,750 rm. Ciri elektronik pada motosikal ini antaranya termasuk Ducati Traction Control, cornering ABS dan tiga mod tunggangan – Active, City dan Journey. Tangki bahan api berkapasiti 15 liter manakala brek adalah unit daripada Brembo.

Di Malaysia, model standard Ducati Scrambler 1100 dijual pada harga RM79,900, Scrambler 1100 Special RM85,900 dan Scrambler 1100 Sport RM89,900 – tidak termasuk insurans.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required