DBKL beri diskaun kompaun trafik mulai 1 Feb-3 Mac

DBKL beri diskaun kompaun trafik mulai 1 Feb-3 Mac

Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) telah mengumumkan pemberian diskaun kompaun trafik menerusi kadar khas mulai 1 Februari ini (esok) sehingga 3 Mac hadapan. Ia adalah sempena dengan sambutan Hari Wilayah Persekutuan yang disambut pada setiap 1 Februari.

Menerusi diskaun itu, kompaun trafik yang dibayar sepanjang tempoh 32 hari tersebut, ia ditawarkan pada kadar RM15 setiap notis membabitkan kenderaan jenis motosikal, kereta serta kenderaan berat seperti lori dan bas.

Malah menurut kenyataan yang dikeluarkan oleh DBKL, pemberian tawaran kadar khas ini kepada warga kota bertujuan membolehkan pesalah lalu lintas membuat penyelesaian terhadap notis kompaun yang masih belum dijelaskan bagi mengelak tindakan senarai hitam diambil terhadap mereka.

DBKL turut berkata, tawaran ini bagaimanapun hanya tertakluk kepada kesalahan lalu lintas, tidak termasuk kes yang sudah dibawa ke mahkamah dengan status (U & M) serta kes senarai hitam berstatus (M).

Buat masa ini, DBKL sudah membawa sebanyak 107,547 kes ke mahkamah membabitkan notis kompaun yang masih tidak dijelaskan pesalah lalu lintas. Di mana sehingga 31 Disember 2019, sebanyak 4,914 kes sudah disenaraihitamkan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).

Orang ramai boleh menikmati kadar khas ini dengan membuat pembayaran atau menyemak menerusi semua kaunter bayaran DBKL serta kaunter Pos Malaysia di seluruh negara. Semakan dan bayaran juga boleh dibuat secara atas talian melalui aplikasi Mobis yang boleh dimuat turun menerusi App Store/Play Store atau melalui portal MyEG di www.myeg.com.my

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required