Hyundai Prophecy EV Concept akan muncul di Geneva

Hyundai Prophecy EV Concept akan muncul di Geneva

Hyundai telah mengeluarkan satu teaser kenderaan elektrik konsep, yang akan ditunjukkan kali pertama semasa Geneva Motor Show bulan depan. Menggunakan nama Prophecy, kereta ini dianggap sebagai satu projek untuk syarikat itu menyatakan ekspresi rekaan “Sensuous Sportiness” terbaru mereka.

Menurut Hyundai, nama itu menggambarkan tujuan kereta konsep tersebut dibuat, iaitu untuk menyatakan hala tuju rekaan serta membina nama sebagai ikon rekaan bagi barisan kenderaan EV mereka. “Prophecy tidak mengikut trend. Ia menyerlahkan kecantikan yang tidak lapuk dek zaman,” kata ketua pusat rekaan global Hyundai, SangYup Lee.

Berdasarkan apa yang boleh dilihat dalam gambar teaser ini, memang jelas Prophecy tidak mengikut trend rekaan untuk menjadi agresif. Sebaliknya ia menggunakan garis-garis beralun yang lebih lembut sementara bahagian belakang mempunyai lampu LED moden dan spoiler bersepadu.

Hyundai Prophecy EV Concept akan muncul di Geneva

Di dalam video pula, kita boleh melihat bahagian depan kereta konsep ini, yang menampilkan lampu utama LED dengan bintik yang berjarak dan bukaan nipis di bawah logo Hyundai yang lebih bergaya. Bayang bentuk kereta ini dari tepi juga boleh dilihat, menampakkan bumbung yang melengkung cantik sehingga ke belakang dan rim berbentuk seperti bilah kipas.

Setakat ini masih belum ada perincian lain termasuk penggerak kenderaan ini yang diberitahu kepada umum dan kita perlu menunggu hingga ia didedahkan secara rasmi. Lagipun, kita juga belum tahu sama ada ia akan memasuki fasa produksi ataupun tidak.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required