Detroit Motor Show (NAIAS) batal kerana COVID-19

Detroit Motor Show (NAIAS) batal kerana COVID-19

North American International Auto Show (NAIAS) 2020 di Detroit yang juga dikenali sebagai Detroit Motor Show telah sah terpaksa dibatalkan penganjurannya. Pada mulanya ia dijadualkan bakal berlangsung pada Jun ini, pertama kali NAIAS diadakan pada pertengahan tahun berbanding tahun – sebelum ini ia berlangsung pada Januari – walau bagaimana pun disebabkan penularan wabak pandemik COVID-19, lokasi berkenaan telah diubah menjadi hospital untuk menempatkan para pesakit yang dijangkiti virus tersebut.

Agensi Pengurusan Kecemasan Persekutuan Ameri Syarikat telah mengubah pusat TCF untuk dijadikan hospital sementara bagi kes COVID-19, sekurang-kurangnya untuk tempoh enam bulan. Kini USA telah mendahului China dan Itali dalam kes positif COVID-19 dan Michigan – negeri di mana Detroit bernaung – buat masa ini sudah memiliki sebanyak 5,486 kes dengan 132 kematian.

Justeru, NAIAS terpaksa membatalkan acara pertunjukan tersebut dan akan diadakan semula pada tahun 2021. Ini bukanlah satu-satunya penganjuran acara automotif global yang terpaksa dibatalkan disebabkan COVID-19. Perkara yang sama turut dihadapi dalam penganjuran pertunjukan automotif di New York, Beijing dan Geneva yang terpaksa membatalkan acara masing-masing untuk tahun ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required