Hyundai siar gambar tiga model N baru sebagai usikan

Hyundai siar gambar tiga model N baru sebagai usikan

Dunia sekarang sedang bergelut dengan pandemik Covid-19, dan gurauan bodoh yang biasanya muncul pada 1 April memang tidak dialu-alukan. Hyundai bagaimanapun masih meneruskan lawak April Fool’s ini, tetapi dengan cara yang lebih berhemah – mereka menyiarkan gambar tiga model N baru melalui Instagram.

Model yang digunakan pula adalah model yang paling kita kurang jangka menerima talaan daripada cabang prestasi Hyundai ini, iaitu SUV hidrogen Nexo, SUV besar Palisade dan kereta elektrik Prophecy. Dalam keterangan gambar, Hyundai N menyatakan mereka mahu memberikan senyuman kepada orang ramai melalui model palsu ini dan berharap semua boleh tabah menghadapi situasi mencabar sekarang.

Walaupun ini cuma gurauan oleh Hyundai, kita tidak boleh nafikan ia nampak menarik sekiranya betul-betul masuk ke pasaran. Antara yang diubah dalam gambar ini untuk menjadikan model tersebut lebih garang adalah seperti skirting pada bampar dan tepi, diffuser, sirip angin dan paling utama, adalah warna biru yang sudah menjadi tanda unik model N.

Dalam dunia realiti, model N yang menjadi bualan ramai sekarang adalah i30 N, di mana ia mampu menghasilkan kuasa 250 PS, tork maksima 353 Nm dan pelbagai talaan prestasi lain. Hyundai Elantra juga dilaporkan bakal diperkenal dengan versi N, manakala i20 N pula sudah pernah dilihat diuji di litar Nürburgring.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required