SYM Maxsym TL 500 sudah sampai di Malaysia – pengedar mula ambil tempahan pada harga RM35,888

SYM Maxsym TL 500 sudah sampai di Malaysia – pengedar mula ambil tempahan pada harga RM35,888

Hari ini sepatutnya berlangsung satu majlis pelancaran oleh MForce Bike Holdings Sdn Bhd, iaitu pengedar rasmi untuk motosikal jenama SYM di Malaysia. Model apa yang akan dilancar tidak diberitahu dan majlis itu juga sudah dibatalkan kerana perintah kawalan pergerakan sekarang.

Kenyataan rasmi juga masih belum dikeluarkan tapi nampak seperti jawapannya sudah ada kerana apabila diperhati dalam media sosial, pengedar SYM sudah mula mengambil tempahan untuk sebuah model skuter maxi baru iaitu SYM Maxsym TL 500 pada harga jualan RM35,888.

Skuter ini menggunakan enjin dua silinder 465 cc suntikan bahan api, bersama padanan transmisi CVT dan mampu menghasilkan kuasa sebanyak 40 hp pada 6,750 rpm dan 42.5 Nm tork pada 6,250 rpm. Tidak seperti skuter biasa, TL 500 menggunakan sistem rantai untuk menghantar kuasa ke roda belakang.

Kesemua lampu skuter ini menggunakan sistem LED manakala panel instrumen pula menggunakan skrin digital TFT 4.5 inci berwarna penuh. Rim adalah unit 15 inci yang dibalut tayar 120/70 di hadapan dan 160/60 di belakang manakala brek pula kedua-duanya adalah unit cakera 275 mm yang dilengkapi dengan ABS.

SYM juga mendakwa skuter ini boleh memberikan prestasi pengendalian yang lebih baik kerana ia mempunyai pembahagian berat 50:50, fork USD 41 mm dan monoshock yang terletak di bahagian kiri, siap dengan tabung gas. Berat keseluruhan motosikal ini adalah 223 kg dan ia dilengkapi dengan tangki bahan api 12.5 liter serta penghadang angin yang boleh dilaras.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required