Bimota tunjuk teaser model yang sedang dibangunkan

Bimota tunjuk teaser model yang sedang dibangunkan

Bimota, satu jenama lagenda dari Itali yang saham syarikatnya kini dimiliki oleh Kawasaki sebanyak 49.9% telah membuat kemunculan tahun lepas dengan penampilan sebuah model yang menggunakan enjin sama seperti Kawasaki H2, tetapi mempunyai bentuk dan suspensi yang sudah menjadi tanda unik Bimota. Ia dipanggil sebagai Tesi H2.

Kini, syarikat itu mengeluarkan dua gambar teaser dalam laman media sosial mereka, yang diberitahu sebagai model KB4. Gambar itu sengaja dikaburkan untuk memberi teka-teki kepada orang ramai, tetapi ia sudah cukup untuk kita membuat gambaran bentuk kasarnya.

Model yang sedang dibangunkan oleh Bimota ini kelihatan mempunyai fairing hadapan menggelembung seperti motosikal cafe racer manakala dari bahagian tangki hingga ke belakang menunjukkan bentuk seperti motosikal sports moden.

Bimota tunjuk teaser model yang sedang dibangunkan

Tiada sebarang perincian teknikal yang didedahkan bersama gambar ini tetapi kita sekurang-kurangnya boleh melihat bahagian hadapannya tidak menggunakan suspensi jenis lengan ayun dan hub center steering seperti Tesi H2, sebaliknya unit fork biasa.

Disebabkan sekarang Kawasaki memiliki separuh saham dalam Kawasaki, KB4 ini juga dijangka menggunakan enjin Kawasaki dan media Eropah banyak yang mengatakan tentang unit empat silinder 1,043 cc daripada Ninja 1000. Bahagian belakang kelihatan seperti mempunyai lengan ayun aluminium.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required