Triumph Scrambler 1200 Bond Edition – hanya 250 unit

Triumph Scrambler 1200 Bond Edition  – hanya 250 unit

Dua jenama British terkenal iaitu motosikal Triumph dan filem James Bond telah bekerjasama untuk menghasilkan sebuah model istimewa Triumph Scrambler 1200 Bond Edition. Ia hanya akan dikeluarkan dalam jumlah terhad 250 unit untuk seluruh dunia.

Menggunakan asas daripada model Scrambler 1200 XE, model istimewa ini walaubagaimanapun hampir kesemua bahagiannya dicat warna hitam, dengan cuma bahagian tangkinya sahaja yang dihias dengan logo Triumph yang besar serta cat perak yang mempunyai jalur pinstripe warna emas.

Bahagian-bahagian lain yang biasanya dibiarkan dengan warna besi asal turut disalut dengan cat hitam termasuk lengan ayun, fork, penghadang lumpur hadapan, pelindung lampu kabus, penghadang bawah enjin, pelindung ekzos serta pelindung tangan.

Sebagai sebuah model keluaran istimewa, Scrambler 1200 Bond Edition dipasang dengan beberapa kemasan khas untuknya iaitu cetakan nombor keluaran pada bahagian tengah pemegang, tempat duduk kulit yang dijahit dengan tulisan Bond Edition, logo James Bond yang terpapar pada panel instrumen TFT-LCD apabila motosikal dihidupkan serta pelindung ekzos yang tercetak 007.

Melihat kepada rekod sebelum ini, mungkin ada model edisi terhad ini yang akan tiba di Malaysia tetapi harganya masih tidak diketahui. Bagi Scrambler 1200 yang dijual sekarang, harganya adalah RM86,900 untuk versi XE dan RM80,900 untuk versi XC. Ia dikuasakan oleh enjin 1,200 cc yang mampu mengeluarkan kuasa maksimum 89 hp dan tork 110 Nm.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required