BMW Motorrad dedah model 2021 yang diperbaharui

BMW Motorrad dedah model 2021 yang diperbaharui

BMW Motorrad telah mendedahkan pembaharuan yang dibuat bagi model keluaran tahun 2021. Kebanyakannya cuma perubahan warna dan grafik, selain pematuhan kepada tahap emisi Euro 5, pilihan pakej ubah suai Option 719 (untuk model tertentu) dan naik taraf sistem.

Bagi model naked R1250R dan model touring R1250RS, enjin boxer padanya kini mematuhi tahap emisi Euro 5 sementara fungsi ABS dijadikan berfungsi pada sepanjang masa dan tiada lagi suis untuk menutupnya. Pada bahagian kelengkapan, pilihan Driving Modes Pro kini datang dengan Engine Drag Torque Control dan Core Screen Sport.

Warna asas untuk R1250RS adalah Austin Yellow metalik dengan kerangka hitam matte manakala untuk R1250R pila ia boleh didapati dalam warna Mineral Grey metalik. Melalui pilihan warna Option 719 pula, pemilik akan diberi pelbagai kemasan hitam dan perak, bersama beberapa bahagian lain serta tangki yang mengikut konsep warna tersebut.

Empat model yang termasuk dalam siri K, yang menggunakan enjin enam silinder sebaris iaitu K1600GT, K1600GTL, K1600B dan K1600 Grand America juga kini datang dengan pilihan warna baru. Bagi K1600GT, warna Option 719 untuk model keluaran 2021 adalah Mineral White metalik, menggantikan warna Stardust dan Blueplanet sebelum ini.

Tiga pilihan warna disediakan untuk K1600 GTL iaitu Manhattan, Style Elegance dan Mineral White Option 719. Kesemuanya adalah metalik. K1600 B dan K1600 Grand America pula ditawarkan dalam warna Mars Red metalik, bersama ciri bantuan mengundur dan lampu membelok adaptif yang diberikan terus secara standard.

Kelengkapan lain yang diberikan secara standard untuk model K Series ini adalah pemerhati tekanan angin tayar dan lampu siang. Bagi pilihan tambahan pula, pemilik boleh mendapatkan pelindung enjin, lampu tambahan, quickshifter dan pelbagai lagi, bergantung kepada model.

BMW Motorrad dedah model 2021 yang diperbaharui

Superbike S1000RR juga kini dijadikan patuh kepada tahap emisi Euro 5 dan ia ditawarkan dalam warna baru Black Storm dan Racing Red. Kelengkapan tambahan yang disediakan sekarang termasuk ekzos titanium M, pakej aksesori aluminium termasuk pelindung tuil brek, pelindung enjin, peletak kaki jenis lumba dan tuil brek yang boleh dilipat.

Model sports tourer S1000XR 2021 datang dalam warna gabungan warna Lightwhite, Racing Blue dan Racing Red, berserta pilihan ekzos titanium, rantai tahan lebih lama, penghadang angin sport serta Core Screen dengan lap timer. Pembeli juga diberikan pilihan untuk memasang motosikal mereka dengan pengecas USB serta rak yang boleh dipasang dengan beg barangan 30 atau 49 liter.

Model lain yang diberi naik taraf untuk tahun keluaran 2021 adalah R18, di mana ia sekarang datang terus dengan cruise control dan steering damper, manakala F900R dan F900XR pula datang dengan penunjuk arah LED pilihan kelengkapan yang termasuk cara pengaktifan baru untuk mod tunggangan Pro.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required