Merdeka Race 2020 – siaran ulangan di Astro Arena

Merdeka Race 2020 – siaran ulangan di Astro Arena

Hujung minggu ini (29 dan 30 Ogos), Malaysia Speed Festival (MSF) dengan kerjasama Litar Antarabangsa Sepang (SIC) akan menganjurkan perlumbaan MSF Merdeka Enduro, yang melibatkan beberapa kategori seperti Saga Cup, Ultimate, Super Street, MCS, Super Production dan Ultimate.

Ia boleh dianggap sebagai satu perlumbaan yang mengembalikan semula kegemilangan perlumbaan seperti Merdeka Race, Merdeka Millennium Endurance 12-Jam (MME) serta Sepang 1000 KM (S1K), dan akan dianjurkan sekali bersama MSF SuperTurismo dan juga Malaysia Championship Series.

Memandangkan kita masih lagi dalam fasa Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP), acara ini akan dilangsungkan tanpa penonton di litar namun aksinya masih boleh ditonton secara langsung melalui Facebook MSF, dan Facebook Sepang Circuit.

Merdeka Race 2020 – siaran ulangan di Astro Arena

Selain daripada itu, siaran ulangan perlumbaan ini juga akan disiarkan dalam televisyen, saluran Astro Arena 801/802 HD, dan dibahagikan kepada empat slot antara 31 Ogos hingga 3 September 2020. Pada 31 Ogos, jam 11 pagi hingga 1 petang adalah siaran perlumbaan MSF Saga Cup, diikuti keesokannya, waktu yang sama adalah untuk siaran perlumbaan MSF Ultimate.

Pada Selasa, 1 Ogos, dua lagi siaran ulangan iaitu untuk perlumbaan MSF Super Street dan MCS Race 1 akan ke udara pada jam 10 hingga 11 malam, manakala pada hari Rabu, waktu yang sama adalah untuk perlumbaan MSF Saga Cup serta MCS Race 2. Hari Khamis, 3 September siaran ulangan MSF Super Production dan MSF Ultimate akan dibuat pada jam 10 malam.

Dianggarkan sekitar 250 buah kereta ubah suai pelbagai jenis akan terlibat dalam MSF Merdeka Enduro, sekaligus menjadikan ia acara perlumbaan empat roda paling besar di Malaysia. Ini tentunya adalah sebuah siri perlumbaan yang tidak patut dilepaskan oleh peminat sukan permotoran tempatan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required