Kunci Proton X50 mula muncul di internet — akan ada fungsi untuk hidupkan enjin dari jarak jauh?

Kunci Proton X50 mula muncul di internet — akan ada fungsi untuk hidupkan enjin dari jarak jauh?

Pengenalan SUV segmen B pertama Proton dijangka tak lama lagi. Tapi, ada gambar kunci Proton X50 yang sudah mula muncul di internet, dan yang anda lihat ini ialah daripada seorang pembaca kami, Lepat Pisang.

Maka, kalau betul, inilah rupa bentuk kunci terbabit. Bahagian sisi kunci berkenaan kelihatan seperti ada kemasan metalik yang diberikan, berserta jalur-jalur yang tertera nama Proton. Ada asas juga untuk kita percaya bahawa ini memang benar-benar kunci X50; cuba tonton video yang disertakan bersama ini, yang menampilkan Geely Coolray (nama lain bagi Binyue untuk pasaran Filipina), menunjukkan ada persamaan penampilan antara keduanya.

Apa yang lebih menarik ialah susunan empat butang, terutamanya pada bahagian paling bawah yang berfungsi untuk mengihidupkan enjin dari jauh. Ini mungkin akan turut ditawarkan pada Proton X50, tetapi apa pun itu perlu disahkan sebaik model berkenaan diperkenalkan secara rasmi nanti.

Kunci Proton X50 mula muncul di internet — akan ada fungsi untuk hidupkan enjin dari jarak jauh?

Fungsi ini membolehkan pemandu menghidupkan enjin dari jauh dan membiarkan enjin panas terlebih dahulu (berguna dalam cuaca sejuk). Dalam banyak keadaan, fungsi ini turut akan menghidupkan penghawa dingin untuk membolehkan kabin disejukkan terlebih dahulu sebelum pemandu dan penumpang masuk. Di Malaysia, sudah ada model-model yang datang dengan ciri ini, misalnya seperti Honda Civic.

Sementara kita menunggu pelancaran rasmi Proton X50 – yang tentunya menjadi antara model yang paling ditunggu-tunggu ketika ini – ikuti juga liputan berkaitan model berkenaan yang pernah kami sediakan sebelum ini, yang antaranya ada pautan dalam senarai di bawah.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required