Lynk & Co telah mendedahkan model Zero Concept, yang akan membuat penampilan sulungnya ketika Beijing Motor Show bulan ini. Direka di studio syarikat itu di Gothenburg, ia mempamerkan sebuah rekaan SUV sporty dengan sentuhan coupe – ia adalah petunjuk kepada kenderaan produksi yang bakal dihasilkan oleh syarikat itu untuk tahun depan.

Zero Concept akan menjadi kenderaan pertama yang menggunakan platform Sustainable Experience Architecture (SEA). Platform terkini yang baru diumumkan itu tidak hanya akan menyediakan asas bagi semua kenderaan EV yang bakal dikeluarkan oleh Geely, sebaliknya adalah untuk dimanfaatkan oleh semua pengeluar kenderaan lain juga. Syarikat itu merancang untuk berkongsi platform berkenaan dengan pengeluar lain untuk membantu merancakkan lagi pembangunan kenderaan EV mereka.

Bagaimanapun, Lynk & Co masih belum menyediakan perincian teknikal bagi kereta konsep ini lagi, yang memiliki jarak antara roda di bawah 3,000 mm. Versi produksinya nanti disifatkan akan jadi pantas, dengan angka di bawah 4 saat bagi pecutan 0-100 km/j. Jarak yang boleh ditempuh pula disasarkan sekitar 700 km, berdasarkan kitara ujian NEDC.

Lain-lain kelengkapannya termasuklah kemaskini Over the Air (OTA) sepanjang hayat, yang memanfaatkan teknologi kepintaran buatan dengan sokongan penuh arahan suara. Unit contoh ini juga meneroka penggunaan bahan kitar semula dengan teknologi tinggi, yang mungkin akan turut diguna pakai pada versi sebenar yang dikeluarkan nanti.