Lynk & Co Zero Concept pamer rekaan EV SUV-coupe

Lynk & Co Zero Concept pamer rekaan EV SUV-coupe

Lynk & Co telah mendedahkan model Zero Concept, yang akan membuat penampilan sulungnya ketika Beijing Motor Show bulan ini. Direka di studio syarikat itu di Gothenburg, ia mempamerkan sebuah rekaan SUV sporty dengan sentuhan coupe – ia adalah petunjuk kepada kenderaan produksi yang bakal dihasilkan oleh syarikat itu untuk tahun depan.

Zero Concept akan menjadi kenderaan pertama yang menggunakan platform Sustainable Experience Architecture (SEA). Platform terkini yang baru diumumkan itu tidak hanya akan menyediakan asas bagi semua kenderaan EV yang bakal dikeluarkan oleh Geely, sebaliknya adalah untuk dimanfaatkan oleh semua pengeluar kenderaan lain juga. Syarikat itu merancang untuk berkongsi platform berkenaan dengan pengeluar lain untuk membantu merancakkan lagi pembangunan kenderaan EV mereka.

Lynk & Co Zero Concept pamer rekaan EV SUV-coupe

Bagaimanapun, Lynk & Co masih belum menyediakan perincian teknikal bagi kereta konsep ini lagi, yang memiliki jarak antara roda di bawah 3,000 mm. Versi produksinya nanti disifatkan akan jadi pantas, dengan angka di bawah 4 saat bagi pecutan 0-100 km/j. Jarak yang boleh ditempuh pula disasarkan sekitar 700 km, berdasarkan kitara ujian NEDC.

Lain-lain kelengkapannya termasuklah kemaskini Over the Air (OTA) sepanjang hayat, yang memanfaatkan teknologi kepintaran buatan dengan sokongan penuh arahan suara. Unit contoh ini juga meneroka penggunaan bahan kitar semula dengan teknologi tinggi, yang mungkin akan turut diguna pakai pada versi sebenar yang dikeluarkan nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required