Mitsubishi Eclipse Cross facelift – risalah jualan bocor

Mitsubishi Eclipse Cross facelift – risalah jualan bocor

Setelah tiga tahun berada di dalam pasaran, Mitsubishi Eclipse Cross nampaknya sudah bersedia untuk diberikan facelift tidak lama lagi. Kewujudan model yang dipertingkat ini telah diberitahu melalui satu gambar teaser yang disiarkan bulan lepas, tetapi kini kita boleh melihat rupa sebenarnya apabila risalah jualan dibocorkan oleh laman automotif dari Spain, Cochespias.

Kedua-dua bahagian hadapan dan belakang mendapat pembaharuan gaya, dengan muka yang mendapat elemen daripada model konsep terbaru seperti Engelberg Tourer/e-Yi dan e-Evolution. Selain gril, gugusan lampu juga adalah baru dengan yang terletak di atas adalah DRL LED sementara lampu utama di bahagian bawah – seperti Xpander.

Bampar SUV ini menggunakan warna yang sama seperti badannya termasuk pada skid plate dan kemasan plastik baru di bahagian tepi. Perubahan di bahagian belakang adalah lebih ketara kerana lampunya tidak lagi menggunakan jalur yang bersambung di bahagian tengah, dan tiada lagi cermin yang terpisah dua.

Ia diganti dengan lampu berbentuk L biasa (menyerupai Xpander) dan juga cermin yang terdiri daripada satu unit sahaja. Bentuk bampar masih lagi sama tetapi diwarnakan sama seperti badan dan diffuser mempunyai tiga kemasan (model sebelumnya cuma dua). Melengkapkan penampilannya adalah rim rekaan seperti turbin.

Eclipse Cross facelift ini nanti juga akan hadir dalam versi plug-in hybrid tetapi perinciannya masih lagi belum disiarkan. Kita boleh menjangka ia akan menggunakan teknologi sama seperti Outlander PHEV, yang mana versi terbaru digerakkan oleh enjin 2.4 liter, dua motor elektrik, bateri 20 kWh dan jarak gerak elektrik yang dikatakan boleh mencecah 70 km.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required