PKPB di Selangor: IPD Petaling Jaya laksana sekatan jalan raya di tiga lokasi di plaza tol hingga 27 Okt

PKPB di Selangor: IPD Petaling Jaya laksana sekatan jalan raya di tiga lokasi di plaza tol hingga 27 Okt

Polis Petaling Jaya telah mengumumkan pelaksanaan sekatan jalan raya di tiga lokasi di plaza tol di daerah berkenaan susulan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) sehingga 27 Okt ini.

Menurut Ketua Polis PJ, ACP Nik Ezanee Mohd Faisal, lokasi sekatan jalan raya yang didirikan ialah Tol Subang (susur masuk/keluar dari/ke Petaling Jaya), Tol Sungai Buloh (susur masuk/keluar dari/ke Petaling Jaya) dan Tol Damansara (susur masuk/keluar dari/ke Petaling Jaya).

“Kes jangkitan COVID-19 tidak menunjukkan penurunan. Maka IPD Petaling Jaya telah menggerakkan sumber manusia sedia ada ke penugasan PKPB seperti penugasan rondaan Aberdeen MPV, Warn and Sweep, Op Cantas, sekatan jalan raya serta penugasan-penugasan lain dalam usaha untuk meningkatkan kesedaran orang ramai.

“Malah tindakan undang-undang juga akan diambil juka perlu bagi mereka yang ingkar mematuhi SOP. Justeru, orang ramai dinasihatkan untuk terus mematuhi PKPB agar jaringan wabak COVID-19 dapat diputuskan,” ujarnya menerusi kenyataan media yang turut disiarkan menerusi Facebook rasmi Polis PJ.

Selain itu, beliau turut menegaskan supaya orang ramai memperlahankan kenderaan ketika melalui lokasi sekatan jalan raya demi keselamatan para petugas dan juga pengguna jalan raya yang lain.

Di samping itu, orang ramai juga diminta untuk mematuhi jumlah individu yang berada dalam kenderaan sebagaimana yang ditetapkan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN), keluar sekiranya ada keperluan dan juga duduklah di rumahnya sekiranya tiada urusan mustahak di luar.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required