Honda tawar rebat RM2k untuk City dalam jualan 12.12

Honda tawar rebat RM2k untuk City dalam jualan 12.12

Susah kita nak dengar beli kereta yang betul-betul baru dilancarkan dapat rebat kan? Jadi, untuk anda yang berkira-kira nak beli Honda City generasi kelima yang baru sahaja dilancarkan Oktober lalu, jangan lepaskan peluang ini – Honda Malaysia menawarkan rebat tunai untuk pembelian model berkenaan dalam promosi istimewa “Jualan 12.12”!

Tawaran ini dibuka untuk Honda City petrol 1.5 dalam gred S dan E, dan anda akan menerima rebat tunai sebanyak RM2,000 dalam promosi ini. Varian tertinggi 1.5V yang kini merupakan varian paling laris serta varian hibrid City RS e:HEV yang hanya dilancarkan pada tahun hadapan tidak termasuk dalam promosi ini.

Promosi ini bermula sekarang sehingga 12 Disember nanti – anda perlu menempah kereta tersebut dalam tempoh berkenaan, manakala untuk pendaftaran kereta baharu yang ditempah tersebut disyaratkan sehingga 31 Disember nanti.

Honda tawar rebat RM2k untuk City dalam jualan 12.12

Pelanggan akan menerima rebat tersebut setelah memenuhi syarat tempahan dan pendaftaran yang dinyatakan tadi di semua pengedar bertauliah Honda seluruh negara. Selain rebat, anda juga perlu merebut peluang pengecualian cukai jualan 2020 yang ditawarkan dalam insentif PENJANA kerana ia juga akan berakhir pada 31 Disember ini.

Model dengan penjana petrol sepenuhnya ini digerakkan dengan enjin 1.5 liter i-VTEC, yang kini menerima kepala silinder DOHC berbanding SOHC pada model generasi sebelumnya. Ia menghasilkan kuasa 121 PS dan tork maksima 145 Nm, dan ia dialirkan ke roda hadapan menerusi kotak gear CVT automatik. Model E dan V turut menerima pedal penukar gear pada stereng.

Honda tawar rebat RM2k untuk City dalam jualan 12.12

Honda City generasi baharu ini dijual pada pasaran Malaysia dengan harga bermula RM74,191 untuk gred S, RM81,664 untuk gred E dan RM86,561 untuk gred V – angka yang dinyatakan ini adalah harga atas jalan tanpa insuran, sebelum ditolak rebat promosi 12.12 berkenaan.

Bermula 1 Januari 2021 nanti, City S,E dan V masing-masing akan dijual pada harga RM76,800, RM84,800 dan RM89,800 kerana berakhirnya tempoh pengecualian cukai jualan 2020. Lebih perincian berkenaan kelengkapan dan fungsi yang dibekalkan pada model generasi baharu ini, anda boleh baca artikel yang telah pun kami sediakan sebelum ini pada pautan di bawah:

GALERI: Honda City 1.5L E Modulo 2020

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required